Avatar billede julemandenb Nybegynder
22. oktober 2009 - 10:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Købeloven

Heej Alle Eksperter (:

Som 1-2 af mine indlæg her på eksperten
hentyder til så er jeg jo igang med at
bikse en lille Webshop op.

Jeg skal dog lige have drøftet nogle små
ting ang. købeloven og tænkte lige
på de rare mennesker bag eksperten.dk :b

Mine spørgsmål er:

1. Er der en bestemt aller?

Jeg tænker lidt på altså som min lærer
også siger så det jo en mini virksomhed
jeg forsøger at starte op!

2. Er der Krav på de 14 dages fortrydelsesret?

eller må fortrydelses retten godt
bortfalde så snart varen er sendt?

Jeg vil jo sende Designs & små websystemer
når jeg så har sendt varen kan køberen jo
bare forlange at få pengene retur men tage
en kopi af varen ;s

3. er der nogle former for skat O.l som skal
betales?

Hvis der er andet jeg burde vide?
så fortæl endelig (:

PS. 150 Point til deling til seriøse svar :b

//Mikkel
Avatar billede dmdisco Nybegynder
22. oktober 2009 - 10:49 #1
jeg ved ikek med det første spørgsmål men mht nr 2 så kan der i særlige tilfælde være at fortrydelsesretten bortfalder (dette er mest hvis en vare først produceres ved bestilling) men jeg er ikke så meget inde i lige de regler mere.

men et godt sted at stille et spørgsmål af den slags eller måske læse et par artikler er på http://startfirma.dk/

mht. spg 3 så ja der skal betales skat og moms
Avatar billede keysersoze Guru
22. oktober 2009 - 10:57 #2
1) Ja, der er kun én lov, en tur på google giver en masse info heriblandt også hvad købeloven egentlig indeholder.

2) Når du handler på nettet er der altid 14 dages returret - men som også angivet i loven gælder der visse betingelser, bla bortfalder det ved specialdesignede løsninger.

3) Alle skal betale skat. Tjener du over et vist beløb skal du ydermere momsregistreres.

Der findes generelt en masse omkring opstart af virksomhed rundt omkring på nettet og der står meget mere end hvad vi hurtigt kan forklare her. Men som også lidt tidligere kommenteret i et af dine tidligere spørgsmål så er ideen med at starte virksomhed selvfølgelig god men det skal grundigt overvejes i forhold til ens evner.
Avatar billede julemandenb Nybegynder
23. oktober 2009 - 14:20 #3
Det med Webshoppen. det bliver ikke til noget aligvelle....

- Tror bare jeg sælger selve webshoppen (:
Avatar billede keysersoze Guru
29. december 2009 - 11:37 #4
lukketid?