Avatar billede VII Nybegynder
19. oktober 2009 - 18:53 Der er 6 kommentarer

Redning af data fra beskadiget hard disk

Hej venner

Min macbook pro.s hard disk er beskadiget, og jeg søger hjælp til at få reddet de data, der ligger på den.

Jeg er langt fra ekspert på området, så giver flest mulige oplysninger. Det drejer sig om typen
MBP 15.4/2.4/CTO, med
Processor 2.4 GHz Intel Core 2 Duo
Memory 4GB 1066Mz DDr3 SDRAM-2x2GB
Hard Drive 320GB Serial ATA @ 7200
Optical Drive SuperDrive 8x DL

Den er knap et år gammel.
Det hele startede med at den udsendte nogle små lyse lyde, hvorefter at jeg slukkede maskinen. Da jeg så startede den op igen viste den en mappe med et blinkende spørgsmålstegn.

Jeg har haft den inde hos Humac, og de siger, at hard disken er så beskadiget, at de ikke kan redde de data, som ligger derpå. Ifølge dem er der altså tale om et hard-ware problem og ikke et software-problem.

De henviste mig til et privat firma, der er specialiserede i at genskabe data fra hard diske, men det koster rigtig mange penge

Så tænkte på om nogle af jer kender til nogen, evt en lille shop i kbh eller omegn, der måske ville kunne hjælpe med at redde mine data?

Ligger nogle data på den som betyder rigtigt meget for mig, så alle idéer er meget velkomne!
Avatar billede ferdinand.k Mester
19. oktober 2009 - 19:45 #1
hvor bor du henne af i landet ?
Avatar billede VII Nybegynder
19. oktober 2009 - 19:53 #2
København
Avatar billede off-line Nybegynder
19. oktober 2009 - 20:15 #3
Du kan prøve at kontakte helgec, som er tidligere bruger.
Han bor i sønderjylland, og du skal selvfølgelig betale fragt frem
og tilbage. Men kan han ikke hive dine data ud, koster hans arbejde
ikke noget, og kan han, er han meget billig. Du kan også søge her
på Eksperten efter helgec, så kan du se, han ved virkelig meget om
harddiske. www.helgec.dk
Avatar billede off-line Nybegynder
23. oktober 2009 - 13:03 #4
Fandt du ud af noget?
Avatar billede VII Nybegynder
23. oktober 2009 - 17:14 #5
Måske... Min hard disk er til behandling i en lille shop på frederiksberg. De har sat den i en maskine, der måske kan genskabe dens data
Avatar billede off-line Nybegynder
23. oktober 2009 - 18:35 #6
OK!