Avatar billede Mcoroklo Nybegynder
14. oktober 2009 - 14:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

WPF - Table/ Alternativer til properties window?

Jeg er i den situation hvor jeg skal lave et properties window. Dette vindue kender man fra Visual Studio, hvor man kan ændre en masse attributer via en tabel-lignende kontrol.

Til at lave dette, har jeg rodet med en Table. En table er dog ikke særlig behagelig at arbejde med. Det er især et problem at rodde med den generisk via code-behind.

Jeg har søgt ret meget på nettet efter løsninger, og jeg kan virkelig ikke finde noget.

Så for at lave et properties window:
- Bruger man table/whatever til at opbygge et sådan properties window?

(her får man en liste af objekter som input, som ud fra det skal generere samtlige properties man må ændre samt en textbox/checkbox/whatever til at indtaste værdien ind - især dette er meget forfærdeligt med en table)
Avatar billede bvli Praktikant
14. oktober 2009 - 16:29 #1
Har du checket denne:

http://www.codeplex.com/wpg

?
Avatar billede Mcoroklo Nybegynder
14. oktober 2009 - 17:38 #2
Tak for dit svar!

Nu har jeg. Det er uden tvivl imponerende lavet, men det er ret skidt dokumenteret.

Nu har jeg brugt 20 min på at kigge det igennem uden at finde hoved eller hale i det, og der er umiddelbart ingen forklaringer på siden.
Jeg ønsker også at lave min egen kontrol fra bunden uden at gøre det alt for avanceret, som jeg føler den kontrol på siden var.

Thanks though (:
Avatar billede Mcoroklo Nybegynder
29. oktober 2009 - 00:49 #3
Jeg fandt svaret selv ved at finde nogle meget simple property grids.