Avatar billede zydy Nybegynder
13. oktober 2009 - 18:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

TV Tuner i server 2003 som sender signal videre til mediacenter, kan dette lade sig gøre?

Hej alle jer kloge hoveder.

Nu vil jeg høre som der står i emnet, om det kan lade sig gøre.

Hvis det kan vil jeg gerne høre hvilke programmer(hvis flere) der kan bruges, og hvilke eventuelle begrænsninger jeg får.

På forhånd tak
Avatar billede zydy Nybegynder
13. oktober 2009 - 19:11 #1
Come on er der virkelig ingen der ved det :(
13. oktober 2009 - 20:27 #2
... ikke fordi jeg lige har 'guldkorn' men sender signal videre  - mener du her ->

* HF
* Analog Video/Audio
* Digital Video/Audio
* Trådløst
* USB ledning
* LAN (ledning)
* USB Ledning
* ???

(Bare lidt til inspiration *S*)
Avatar billede zydy Nybegynder
13. oktober 2009 - 21:05 #3
Nå ja kunne være jeg skulle forklare mig lidt.

Jeg har en Windows server 2003 til at stå med et TV tuner kort.(Både analog og digital antenne signal)
Jeg vil så via mit LAN broadcaste/streame eller hvad det end hedder, mit TV signal, til mit mediacenter.

Hvis det ikke kan lade sig gøre med windows server kan det så med xp/vista/7? alt M$ software er til rådighed.
13. oktober 2009 - 21:20 #4
... sansynligvis - JEG ved dog ikke liiiiige hvordan ...
Avatar billede zydy Nybegynder
20. november 2009 - 15:13 #5
Jeg har selv opdaget et program som hedder Media Portal.
Et kendt Open Source program, tror jeg nok det er :)
Programmet kan transcode antenne signal og sende det videre og LAN til en Media Portal Klient.

Under installationen af Media Portal kan man vælge om det skal være en klient eller en TV-server, og så gir resten jo sig selv :)

GL HF

Ps. Det transkodedet signal er dog så ringe at jeg har droppet idéen igen.. :(
Avatar billede zydy Nybegynder
20. november 2009 - 15:17 #6
Overstående var svaret.