Avatar billede webweaver Praktikant
06. oktober 2009 - 17:26 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

2 skærme til 1 computer

Hej proffer.

Jeg har lidt problemer med mit nye system.
Har netop sat 2 packard bell skærme op og mangler bare at konfigurere indstillingerne til at køre dualscreen. Det er dog lettere sagt end gjort. Jeg har fint billede igennem på primær skærm, men den anden skærm registreres slet ikke virker det som om.

Jeg kan ikke finde den under NVIDIA's kontrolpanel.
Jeg kører med Geforce 9800 GTX/GTX+. Er der noget man skal aktivere eller noget for at der kommer signal ud af begge DVI udgange på GPU'en.

Jeg har prøvet at skifte skærmen ud, uden noget resultat, så det er ihvertfald ikke skærmen. Linien fra skærm til pc virker også intakt og sidder som den skal. Anyone?

På forhånd tak.

Mvh. Lasse Jensen
Avatar billede the_kloster Nybegynder
06. oktober 2009 - 17:36 #1
Hej :)

Nu ved jeg ikke helt hvad du kører af system (vista eller xp?)

Men i bund og grund burde det være det samme.

Først så hent den nyeste driver til Nvidia :)
- derefter så gå ind i dit kontrolpanel og åben; Nvidia Control Panel.
-> Oppe i din øverste menu vælger du under; View -> Advanced.
Nu kommer der nok nogle flere menu punkter frem, der er et menu punkt der som hedder; Set up multiple displays.

^også bruger du bare guiden derfra.

Ps, forresten så tjek lige om du har størm på BEGGE skærme, og at alle ledninger sidder korrekt til :)
Avatar billede webweaver Praktikant
06. oktober 2009 - 17:48 #2
Som sagt så vises skærmen ikke inde i NVIDIA kontrolpanel.
Det er der jeg har været indtil nu. Jeg kører med Vista og der er strøm og DVI til begge skærme.

Tog lige et screenshot af kontrolpanelet, så I kan se at den ikke vises hvor den burde vises.

www.lasse-jensen.dk/nvidia01.jpg
Avatar billede the_kloster Nybegynder
06. oktober 2009 - 20:00 #3
Hmm . nede ved dit ur i bunden af skærmen er der ikke sådan et Nvidia logo ? (grøn logo med mønster)
Avatar billede webweaver Praktikant
06. oktober 2009 - 20:35 #4
Nope, det har jeg ikke.
Avatar billede jonner40 Nybegynder
06. oktober 2009 - 22:04 #5
der er vel ikke et gult skilt over den ene skærm i endhedshåndteringen

og så den nyeste driver på v.191 http://www.nvidia.com/object/win7_winvista_32bit_191.07_whql.html
Avatar billede webweaver Praktikant
06. oktober 2009 - 22:46 #6
Jeg har den nyeste driver installeret.

Nææ. Der er faktisk ingen skærme i Enhedshåndteringen.
Jo en plug' n play, men det ved jeg ikke om det er den ene af dem.
Er det måske nok, fordi det er den som den står på og der kommer da billede ud. Men ingen anden skærm. Så fatter det ikke rigtig. Og stikkene sidder ordentlig i. Har checket. Kabel og skærm virker også 100%.

Har lige taget et screenshot af enhedshåndteringen.
Ser det ud som det skal, eller mangler der en skærm eller 2?

www.lasse-jensen.dk/nvidia02.jpg
Avatar billede justrace Novice
07. oktober 2009 - 03:01 #7
Prøv at byt rundt på de 2 skærme, for at være sikker på de virker.

Har du prøvet at klikke på "Min skærm vises ikke", som jeg kan se på dit første screendump?

Prøv også at pille den skærm fra der virker, for at se om den anden så virker uden.
Avatar billede jonner40 Nybegynder
07. oktober 2009 - 08:20 #8
Hvad er det du har under andre enheder på dit screendump
ligner noget der ikke er inst rigtigt
Avatar billede justrace Novice
07. oktober 2009 - 08:47 #9
Godt set, :)
Avatar billede webweaver Praktikant
07. oktober 2009 - 12:09 #10
Jeg har prøvet at bytte om på skærmene.
Det virker fint. Så vi ved ihvertfald at det ikke er skærm eller kabel. Der kommer simpelthen bare ikke noget signal ud af sekundær port på grafikkortet.

Det hjælper heller ikke at pille skærmen fra der virker.
Der kommer stadig intet signal til den anden.

Jeg har prøvet at klikke på "min skærm vises ikke" og ved ikke rigtig hvad fanden den funktion er til. Der sker ihvertfald ingenting rigtig. Den finder ikke noget. Så kan man vælge at tvinge en registrering igennem. Det lader dog heller ikke til at gøre nogen forskel.

Det er rigtigt, at der er et par ting i enhedshåndteringen der ikke er installeret korrekt. Jeg ved ikke rigtig hvad det er. Under Andre enheder er der "Camera" og "RAID-Controller". Jeg kunne forestille mig at det er webcam som jeg bare har smidt i, men ikke installeret nogle drivere til. Kan den muligvis ikke finde ud af.

RAID-Controller ved jeg ikke hvor kommer fra. Kører umiddelbart ikke RAID.

Kan jeg ikke bare fjerne dem?
Avatar billede justrace Novice
07. oktober 2009 - 13:32 #11
Jo, men pil kameraet fra, da det ellers bare dukker op igen. RAID-controlleren kan være noget til bundkortet, men der sker ikke noget ved at slette dem.

Syntes det lyder underligt med de skærme.

Har du klikket gennem alle muligheder i nvidia kontrolpanelet?
Der er ikke altid ligik i hvordan en tekniker tænker i forhold til alle os andre, så der kan jo gemme sig en lille spidsfindighed et eller andet sted. :)
Avatar billede jonner40 Nybegynder
07. oktober 2009 - 22:16 #12
nu er det vel ikke power ledningen til grafikkortet der er blevet glemt
så det ikke får strøm nok
Avatar billede webweaver Praktikant
08. oktober 2009 - 16:00 #13
Det mener jeg ikke nej. Mener jeg satte 2 stk. til dengang jeg byggede computeren. Men kan godt være jeg desværre bliver nødt til at pille hele skidtet fra, åbne computeren og checke efter. Kan ikke huske det præcist nemlig.
Avatar billede jonner40 Nybegynder
08. oktober 2009 - 16:58 #14
der skal være 2 stk så det burde være i orden
hvor stor er din strømforsyning ?
kræver vist mindst 450w
men du kan lave en beregning her http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

bare så vi kan udelukke det
Avatar billede webweaver Praktikant
08. oktober 2009 - 17:46 #15
Det kan vi roligt udelukke. Computeren er næsten helt ny og alt er overdimensioneret i den grad og er det nyeste nye. PSU'en er 1000W. Den er rigeligt stor.
Avatar billede webweaver Praktikant
08. oktober 2009 - 20:54 #16
Jeg har lige åbnet maskinen for at checke op på forsyning.
Alt ser ud som det skal. Der er påført 2 x PCI-EXPRESS som der skal være. Det eneste der er, er at de 2 PCI er taget af de ledninger som sidder fast på PSU'en, og ikke af de stik man kan sætte fast bag på strømforsyningen. Men burde ikke have noget at sige. De PCI som PSU'en er født med, skal jo også virke ...

Der er ikke en måde at se/måle via program/computer om GPU'en får tilstrækkelig strøm? Den burde komme op med en advarsel omkring det kun kører på halv kraft, for at sikre mod nedbrud, hvis det ikke gør.

Det er da herre irriterende! Ved snart ikke hvad man skal gøre fra her!
Avatar billede webweaver Praktikant
22. oktober 2009 - 18:30 #17
Det virker ikke som om løsningen kommer herinde.

Tak for forsøgene :)

Mvh. Lasse Jensen