Avatar billede serverservice Praktikant
02. oktober 2009 - 21:52 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

open source flersprogs CMS

Hej - jeg havde svært ved at finde den rigtige kategori til hjemmeside i cms ?
Men prøver her.

Jeg skal vælge et mindre open source cms til en hjemmeside for et firma.
Det væsentlige er at man kan arbejde med flere sprog for indholdet.
Jeg kan sagtens finde oversættelser af selve systemet , men jeg vil gerne have et cms system hvor man kan lave indhold på flere sprog.

Jeg ved at den funktion virker fint i webshop systemet oscommerce . Og i Joomla er det vist joomfish (selvom jeg ikke har erfaring med joomfish)
Selvom joomla er ok til større løsningger vil jeg helst have et mindre cms da joomla ofte bliver meget tungt at arbejde med.

Jeg er startet med e107 , men kan ikke finde et plugin som kan håndtere indhold på flere sprog ???

Vil gerne høre hvad I kan anbefale ???

på forhånd tak ...
Avatar billede Karsten Rasmussen Nybegynder
02. oktober 2009 - 22:17 #1
Har du overvejet at bruge CMS Made simple, som også findes på dansk? der i kan opsættes mange sprog.

Linket er til det danske forum.
http://forum.cmsmadesimple.org/index.php?board=9.0
Avatar billede zips Juniormester
02. oktober 2009 - 22:31 #2
Jeg kan se du har brugt CMSimple til flere sider du har lavet, det er da nemt at lave om til et flere sproget CMS, men det er måske for lille til dette projekt.

Det nye CMSimple_XH som er en videre udvikling af CMSimple er blevet mere SEO venligt.
Avatar billede serverservice Praktikant
02. oktober 2009 - 22:37 #3
Ser på det ..

Jeg har nogle ønsker til det opensource cms. Det er vigtigt at det er sikkert og stabilt og simpelt.

1. Det er simpelt da det er kun er tekst indhold og kontakt formular.
2. Sikkerheden skal være god.
3. Opsætning af indhold og menuer er via konfiguration.

Yderligere layout er via editering af css m.m.
Avatar billede serverservice Praktikant
02. oktober 2009 - 22:47 #4
Ja jeg bryder mig slet ikke om cmsimple "opensource" da det er uden database og jeg mener at det mest sikre er med database - men ret mig hvis jeg tager fejl ?

Jeg er mest til e107 som kun lige kan de mest nødvendige ting - men den har åbenbart ikke en mulighed for at oversætte selve indhold - selvom der er mulighed for flersprosg system

og læg mærke til at det er en oversættelse af indhold + systemet og ikke kun som det er i mamge versioner et system sprog mere.

Jeg mener cmsismple er for småt til mit behov og jeg bryder mig ikke om at man kalder noget for opensource som reelt koster en licens. men den diskussion kan vi tage en anden dag.
Avatar billede serverservice Praktikant
02. oktober 2009 - 22:54 #5
Jeg vil gerne satse på et opensource som er simpelt sikkert og stabilt. samt har den mulighed for indhold i flere sprog.

Jeg vil gerne være med i et community hvor jeg hjælper med forbedringer som jeg har gjort i postnuke så det kan udvikles, men så skal det være opensource - ellers gider jeg ikke sidde og hjælpe gratis.
Avatar billede zips Juniormester
02. oktober 2009 - 23:07 #6
CMSimple har ikke sådan et plugin som kan oversætte teksten til andet sprog og da du har meget imod det er det jo helt klart det ikke skal bruge, nu var det jo kun fordi jeg kunne se du har brugt CMSimple jeg skrev det som en mulighed og ikke for at starte diskussion om CMSimple.

Men underligt du så har brugt det på 3 af de hjemmesider du har lavet :-)
Avatar billede serverservice Praktikant
02. oktober 2009 - 23:12 #7
Helt ok
Men det jeg søger er et cms som to felter på samme måde som oscommerce - et til engelsk og et til dansk.
Avatar billede Karsten Rasmussen Nybegynder
03. oktober 2009 - 00:08 #8
Du ku prøve at kigge på den der hedder Quick.cms.
den bruger jeg selv på min side, og med lidt snilde kan den ændres til flere sprog, også så man bruger en side pr sprog.

http://opensolution.org/index,pl.html?sLang=en
Avatar billede serverservice Praktikant
03. oktober 2009 - 00:13 #9
ok hvordan hvad skal man gøre for at anvende flere sprogs indhold iquick.cms?

Jeg er lige igang med den der cmcmadesimple
Avatar billede serverservice Praktikant
03. oktober 2009 - 09:30 #10
Nå vi starter lige forfra...

1. Jeg søger et opensource cms med flersprogs mulighed for indhold og system.
2. Det skal være med database
3. Det skal være simpelt , sikkert og stabilt.

Det må da findes ???

Syns quick.cms ser ok ud men vil ikke satse på et cms uden database.
Avatar billede Karsten Rasmussen Nybegynder
03. oktober 2009 - 10:10 #11
Der findes et ganske glimrende brugerforum.
Det med sproget klarer jeg ved at lave en cms i de sprog jeg vil bruge, og laver et link på hver til de andre sider.
Primitivt, men det virker. Hvert indlæg skal så bare laves på alle sprog.
Den bruger også en database, men det er en flatfile base.
Og sikkerheden er ganske god, hvis man ved hvordan man sætter det op.
Avatar billede hmanback Nybegynder
03. oktober 2009 - 12:04 #12
Du kan sammenligne diverse cms her (hvis ikke du har været der) http://www.cmsmatrix.org/

Bruger selv TYPO3 (ikke det nemmeste at komme i gang med)
Avatar billede serverservice Praktikant
03. oktober 2009 - 12:17 #13
Ok og tak selvom der ikke rigtigt er kommet et specifikt savr på hvad jeg efterspurgte.

Jeg er igang med noget i Drupal som ser lovende ud....

MVH Dennis
Avatar billede serverservice Praktikant
03. oktober 2009 - 12:19 #14
Det er på http://kalum-work.com , men indtil vidre kun en skabelon ...
Men det ser ud til at drupal har hvad jeg søger..
Avatar billede serverservice Praktikant
04. oktober 2009 - 11:30 #15
Nå - jeg er endt med at lave noget i joomla som kan alt det jeg har brug for ...

Det er ikke bedste løsning da Joomla er forholdvis tungt CMS at anvende. men jeg ville gerne vidre med mit arbejde ..

jeg opretter et nyt spørgsmål og håber at andre kan anbefale noget mindre cms som er hurtigere og mere enkelt.

tak selvom jeg ikke fik den hjælp jeg efterspurgte...