Avatar billede psv Nybegynder
13. juli 2001 - 12:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Skifte Affinity i en app

Dav

Jeg sidder med en baggrundsmaskine der har kørt flere år - lige til den dag den blev installeret på en Dula-CPU maskine. (Bruger en ActiveX fætter).

Jeg kan i task-manager sætte affinity på min proces så den kun bruger een cpu og vupti virker det igen.

Jeg har så prøvet at eftergøre stuntet i Delphi (dpr.filen lige efter mainform er created) men det virker ikke?

vHandle := AWirenewsConverterMainForm.Handle;

GetProcessAffinityMask(vHandle, vMaskProcess, vMaskSystem);
showmessage(\'vMaskProcess:\' + #9 + IntToStr(vMaskProcess) + #13#10 +
            \'vMaskSystem:\'  + #9 + IntToStr(vMaskSystem));
SetProcessAffinityMask(vHandle, 0);  // or 1
GetProcessAffinityMask(vHandle, vMaskProcess, vMaskSystem);
showmessage(\'vMaskProcess:\' + #9 + IntToStr(vMaskProcess) + #13#10 +
            \'vMaskSystem:\'  + #9 + IntToStr(vMaskSystem));

Nogen der har fiflet med noget lignende?

Jeg har flere point for at hurtigt svar... De er ved at vågne i Washington nu :-)
Avatar billede psv Nybegynder
13. juli 2001 - 12:43 #1
vHandle := AWirenewsConverterMainForm.Handle;

Her skulle nok stå Application.MainForm.Handle...
Avatar billede martinlind Nybegynder
13. juli 2001 - 13:17 #2
Skal du ikke prøve at gøre det FØR mainfom bliver createt, eller kan du måske lave en loader ( shell execute ) så kan du jo styre Process parametre.

/Martin
Avatar billede psv Nybegynder
13. juli 2001 - 13:33 #3
Jeg tror det har noget at gøre med rettigheder... Jeg får en fejlkode 87 fra SetProcessAffinityMask
Avatar billede martinlind Nybegynder
13. juli 2001 - 13:59 #4
Jamen din app, har vel samme retigheder som dig, Hmm mærkeligt, har ikke umidledbart flere ider
Avatar billede psv Nybegynder
13. juli 2001 - 14:03 #5
Jeg er logget på som Administrator på W2k, så det burde ikke være rettigheder der mangler :-)
Avatar billede martinlind Nybegynder
13. juli 2001 - 14:50 #6
mystiken breder sig :)
Avatar billede torbenkoch Nybegynder
15. juli 2001 - 22:47 #7
Jeg tror problemet er, at GetProcessAffinityMask og SetProcessAffinityMask skal bruge en process handle. Den du giver den er jo en window handle.

I stedet skal du bruge funktionerne GetCurrentProcessID og OpenProcess til at få fat i handlen. Det vil se ca. sådan ud:

  ProcessId := GetCurrentProcessID;
  ProcessHandle := OpenProcess(PROCESS_ALL_ACCESS,
                              false
                              ProcessID);

Har ikke afprøvet det - kun læst i hjælpen...!

Avatar billede psv Nybegynder
16. juli 2001 - 07:31 #8
Hmmm - det må jeg lige prøve...
Avatar billede psv Nybegynder
16. juli 2001 - 08:13 #9
Torben.. Din løsning virker.. Jeg får ikke længere fejl fra GetProcessAffinityMask.

Hvis du vil ha\' point må du lige oprette et Svar :-)
Avatar billede torbenkoch Nybegynder
16. juli 2001 - 14:26 #10
Fedt! Det gør jeg da gerne, er glad for at kunne hjælpe!