Avatar billede zerocrash Nybegynder
01. oktober 2009 - 02:49 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Anbefaling af nyt modem?

Hej exp

Jeg havde i en tidligere tråd
http://www.eksperten.dk/spm/884489#reply_7440552

fået anbefalet et D-link modem iforbindelse med, at mit tildelte modem fra CC (da de hed det) gik ned ved en stærre belastning. Efter kontakt til support fik jeg tilsendt et nyt modem - samme model, doh! - og lige fedt har det hjulpet.

Jeg vil derfor nu have eget modem på en CC-linie som pt. er 20/2 men modemmet i sig selv skal være fremtidssikret til højere hastigheder end det CC pt. leverer som MAX-speed for private kunder. Her tænker jeg på at det skal kunne klare hastigheder over mindst 50mbit uden probs, da jeg gerne vil kunne benytte det på en VDSL-linie i fremtiden - alternativt en fiber, hvis jeg er så heldig!

Jeg tilsigter, at få en 40/4 eller 40/8-linie, enten hos CC når de forhåbentlig snart opper sig, og åbner for sluserne - ellers må jeg flytte til fullrate - og derfor skal modemmet kunne klare MINDST 40/8 og derfor tænker jeg, at et ethernet modem nok er bedste alternativ fremfor et ADSL2+ modem - korrekt?

CC benytter PPPoE og derfor er der jo et krav til modemmet, at det skal understøtte denne standard.

Jeg benytter pt. RJ11-stik fra væg til modem, men jeg har hørt man kan få en RJ11 til RJ45-adapter og derfor er det ikke nødvendigvis et krav med et RJ11 stik, medmindre modemmet SKAL bruge det signal fra RJ11, for at koble op!

Er der nogen der kan foreslå et modem til en nogenlunde pris - helst under 1000 kroner - og kan vi komme ned i nærheden af 500 bobs, ville jeg blive ekstra glad - SU'en rækker ikke så langt pt. ;)

Router skal der ikke spekuleres i - jeg har en lille asus-box stående, der klarer jobbet ganske fint.

På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede zerocrash Nybegynder
01. oktober 2009 - 02:51 #1
Det skal måske lige siges, at det anbefalede modem i den anden tråd max. understøtter 25/2 - altså grænsen af ADSL2+ - derfor har jeg valgt, ikke at købe det.
Avatar billede zerocrash Nybegynder
01. oktober 2009 - 14:53 #2
Lukker og flytter