Avatar billede natteravn Praktikant
29. september 2009 - 11:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Genvej ctrl + 1 i Excel

Kære eksperter

Jeg har en bruger, som ikke længere kan bruge ctrl + 1 som genvej til "formater celler". Det har virket indtil for ca. 1 måned siden.

Vi kører Office 2003 på Citrix vers. 10.100.55836. Der ligger XP lokalt på pc'en.

Genvejstaster ctrl+1 og ctrl+2 virker ikke, men øvrige genveje fra ctrl+3 og opefter virker.

Jeg har tjekket, at ctrl+1 ikke er assignet til andre genveje i Citrix. Jeg har lavet et gendannelsespunkt, som virkede kortvarigt. Jeg har givet brugeren ny profil, både lokalt på pc'en og på citrix - begge dele hjælper kortvarigt (= mindre end en halv time).

Det virker, når han logger på en anden pc, og det lader ikke til, at andre har problemet. Det virker også, når jeg logger direkte på citrix serveren. Vi har flere citrix servere, og det er forskelligt, hvilken en man bliver smidt på, når man logger ind - problemet består uanset hvilken server man er på.

Sprogindstillinger har der også været kigget på, men nu er alle andre sprog end dansk fjernet, så det er også udelukket som mulighed.

To sidste muligheder, der endnu ikke er forsøgt, og som der ikke gives point for (!) er 1) Installere Office lokalt på PC og 2) Reinstallere PC. Ligeledes gives der ikke point for alternative genvejsmuligheder som f.eks. Alt+O+E.

Håber på nogle rigtige gode bud her. Pft. :-)
Avatar billede jkrons Professor
30. september 2009 - 23:10 #1
Virker det, hvis en anden bruger logger på fra hans pc?
Avatar billede natteravn Praktikant
02. oktober 2009 - 12:48 #2
Må jeg lige vende tilbage i næste uge? Det er nemlig ikke nok bare at logge på og teste, da brugeren også har fået det til at virke kortvarigt.
Avatar billede jkrons Professor
02. oktober 2009 - 12:54 #3
Ok.
Avatar billede natteravn Praktikant
08. oktober 2009 - 13:49 #4
Jeg har installeret Office lokalt på pc'en. Da jeg var logget ind som admin, virkede genvejen i Excel på pc'en, men dagen efter da brugeren loggede på, virkede det ikke.

Jeg kan ikke komme til at teste, om det langvarigt virker med en anden bruger logget ind, da det kræver, at vi bytter pc'ere om, som ikke har de korrekte programmer installeret. Det er lidt besværligt.

Og ellers så hælder vi mod en reinstallation i næste uge, medmindre jeg får andre gode bud herinde fra :-).
Avatar billede jkrons Professor
09. oktober 2009 - 14:45 #5
Det er muligt at en reinstallation kan hjælpe. Jeg kan ikke umidddelbart se nogen grund til, at det virker for en, men ikke for en anden, med mindre der er defineret en makro for person 2, som bruger samme tast.
Avatar billede natteravn Praktikant
04. april 2011 - 19:56 #6
Lukket