Avatar billede pablopablo Nybegynder
27. september 2009 - 02:13 Der er 3 kommentarer

Winform auto opdatering

God aften.

Her i år 2009 - hvad er så den bedste og smarteste måde at gøre en winform i stand til automatisk at opdatere sig selv på. Dvs. ved at kommunikere med en server hvorpå den nyeste programversion ligger.

Er det via programmer såsom InstallShield eller opnår man et bedre resultat ved at kode det hele fra bunden som denne (lidt ældre) artikel beskriver det:

http://www.codeproject.com/KB/vb/Auto_Update_Revisited.aspx

Jeg er interesseret i, at høre alt hvad i har af erfaring indenfor dette område. Stiller div. fremgangsmåder fx. specieller krav til selve designet af programmet, for at det kan opdatere alle dll'er mv. korrekt??

Jeg har i sinde at kode winformen i den nyeste version af dot net frameworket (3.5), samt benytter VisualStudio 2008.

Ser frem til at høre jeres gode ideer! :-)

Mvh. PabloPablo
Avatar billede arne_v Ekspert
27. september 2009 - 02:19 #1
Avatar billede kza Nybegynder
29. september 2009 - 17:28 #2
Det er helt klart ClickOnce, som henvist til i arne_v's link.

ClickOnce deployment er en del af .NET Framework, og du kan sætte det op direkte i Projekt properties i Visual Studio.

Hvis dine opdateringer foregår på et lukket LAN, og hvis du har en type brugere, der godt kan finde ud af at trykke forbi nogle advarsler, så kan du signere din applikation med en nøgle, du selv opretter i Visual Studio. I modsat fald skal du ud og have fat i en Code Signing Signature fra fx. VeriSign - meget dyrt - eller Secorio - knap så dyrt.

Klaus
Avatar billede arne_v Ekspert
22. oktober 2009 - 23:14 #3
Tid at få afsluttet her ?

Og et svar fra mig.