Avatar billede lasse52 Nybegynder
24. september 2009 - 10:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Movie Maker og Adobe Premiere kan ikke producere filmen

Hej
(1) Jeg har klippet en lille video på ca 17 min. sammen i Movie Maker. Hver gang jeg vil gemme den færdige film får jeg denne meddelelse:

"Denne film kan ikke gemmes på den angivne placering. Kontroller, at de oprindelige kildefiler, der er brugt i filmen, stadig er tilgængelige, at den angivne lagerplacering stadig er tilgængelig, og at der er tilstrækkeligt ledig diskplads, og prøv derefter igen".

Har tjekket diskplads og placeringer af. Selve projektet afspiller fint i MM, så hvad kan være galt?

(2) Træt af det bøvl åbnede jeg Adobe Premiere og lavede filmen dér (første gang jeg brugte det program, så det tog noget tid ;-) at færdiggøre filmen). Da jeg så ville producere filmen gik der nogle min. hvor processen - der ville tage en timestid - kørte derudaf for så pludselig at lukke programmet ned uden videre. Har prøvet flere gange med nogenlunde det samme resultat.

Jeg har 2 Gb RAM og en Pentium 4 3,2Ghz - med det skulle det da være muligt at køre processen helt igennem, ikk??

Venlig hilsen
Lasse
Avatar billede justrace Novice
26. september 2009 - 10:03 #1
Premiere er et ret krævende program, og 2 GB RAM til videoredigering er ikke meget.

Hvilken version af Premiere bruger du, og er den opdateret, samt nyeste grafikkort driver?

Prøv at lukke ned for alt der kører i baggrunden og prøv igen, og se om ikke det hjælper.
Avatar billede lasse52 Nybegynder
26. september 2009 - 16:50 #2
Har nu lagt lidt mere RAM i maskinen så den har 3GB, lukket mange af baggrundsprogrammerne ned.  Men det har sesværre ikke ændret noget. Heller ikke med MM.
Premiere er CS3.
Det skal tilføjes, at jeg før har lavet 10-12 minutters film med MM uden nogle problemer.
Nu lurer jeg på om det kunne være et af klippene, der er sygt. Vil prøve mig lidt frem med det.
Fortsat go' weekend
Lasse
Avatar billede justrace Novice
26. september 2009 - 17:23 #3
Det kunne jo være, men start med et af de klip der ligger i den sidste ende, da det nok er der du skal kigge.

Har du opdateret Premiere?
Avatar billede lasse52 Nybegynder
03. oktober 2009 - 11:51 #4
Har tjekket hd'en af og fundet nogle fejl, der nu er udbedret. Og så kører det ;-)
Justrace, det var rart du gad svare, så læg et svar og jeg giver dig point'ne
Mange hilsner
Lasse
Avatar billede justrace Novice
03. oktober 2009 - 12:14 #5
Nope, ingen løsning leveret, så den er gratis. :)

Godt det virker, det er det vigtigste.
Avatar billede justrace Novice
03. oktober 2009 - 12:16 #6
Prøv forresten at tage tid på en rendering som maskinen starter, og en hvor du har lukket baggrundskørsler. Det kunne være sjovt at se.

Kan selv ikke se forskel, men kører også Vista 64, og 8 GB RAM med en 3 ghz QuadCore.
Avatar billede lasse52 Nybegynder
05. oktober 2009 - 21:22 #7
Takker mange gange.
Jeg vil afprøve dint forslag fremover, når jeg har fået nye optagelser i kassen.
Jeg ser der er lang vej fra mig konfiguration til din ;-)
Jeg lukker og slukker.
De bedste hilsner
Lasse
Avatar billede justrace Novice
05. oktober 2009 - 21:29 #8
Helt fint. :)

Hvilket kamera bruger du? Bare nysgerrig. :)