Avatar billede stoltenborg Nybegynder
23. september 2009 - 10:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Webaccess/mobilaccess til Exchange 2007

Hejsa.

Jeg har installeret en Server 2008 SP2 + Exchange 2007 SP2.
Jeg har i IIS7 sat access til http (evt https senere).
Når jeg tilgår mit IP nummer fra mit arbejde, får jeg fint IIS startsiden frem. Når jeg så vælger IP/owa, så får jeg denne fejl:

"Outlook Web Access did not initialize"
Url: http://<mit ip nummer>:80/owa/auth/error.aspx
User host address: xxx.xxx.xxx.xxx (ændret)

Hvad gør jeg forkert ?
Synes det virkede fint med min "gamle" SBS 2003..

Min iPhone kan heller ikke fange min mailbox via IMAP4 :/

Alle porte er sat korrekt op i Routeren (De samme som SBS 2003).

Jeg har set flere nævne noget med et SSL Certifikat, men det burde vel ikke være aktuel med hhtp ??

Håber det sidder en med en god løsning, eller links til en "idiotsikker" guide, da jeg er ved at være lost. Synes at ha læst 12-15 indlæg her på exp, samt endnu flere på MS + diverse exchange sites.

Mvh. Jan
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
24. september 2009 - 07:11 #1
Man kører da ikke owa uden certificat.
Hvis det er det du vil skal du nok droppe en idiot sikker guide, og lade en der har styr på det konfigurer din Exchange.
Mht til IMAP4 skal det jo enables.
Og kan den tilgåes intern
Avatar billede stoltenborg Nybegynder
27. september 2009 - 19:52 #2
Fik MS hjælp ;)
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
27. september 2009 - 20:10 #3
ja ja flot
Avatar billede stoltenborg Nybegynder
28. september 2009 - 13:40 #4
@jonah.hex : Det var da et voksent svar... Fordi man er en smule utålmodig, og gik direkte til kilden, skal man så ha sådan en kommentar med på vejen ? Er det "Det nye Exp" ???
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
28. september 2009 - 20:56 #5
tjaa, måske fordi du er kendt for selv at suge dine point

tjekkede de sidste 10 oprettede spørgsmål og der tog du selv de 9
Avatar billede stoltenborg Nybegynder
28. september 2009 - 22:25 #6
@jonah.hex
Siden du jo så er point rytter, kan du da svare og få alle de point du vil ha. Jeg er ret ligeglad. Eneste grund til jeg har "taget" point selv, er for at kunne lukke alle åbne spørgsmål (hvilket jeg har læst man bør gøre). Da der IKKE var svar i de indlæg der hjalp mig videre, hvad vil du så ha jeg/man skal gøre, for du er jo tydeligvis ude efter mig som person !
"du er kendt for selv at suge dine point" : Er det noget du snakker med alle andre brugere om, for hvis det er Exps måde at behandle brugerne på, så nøjes jeg med Tweak, MS og IT folkene fra mit arbejde. De er i det mindste voksne mennesker med mod på at hjælpe !

Jeg savner det gamle Exp. !!

//Jan