Avatar billede sonic666 Novice
18. september 2009 - 13:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke længere rette i kilde-koden etter IE 8 update

Efter at have opdateret til IE 8 kan jeg ikke længere rette i kilde-koden når jeg h-klikker på et html dokument og vælger vis kilde.

Før blev kilden åbnet i noteblok min nu er det bare en anden visning af IE.

Kan man rette det tilbage og vælge at kilden skal åbnes i noteblok? Og kan man i så fald, kan man så også vælge en anden og bedre html-editor?

Nogen der kender en god (gratis) html-editor? behøver ikke være vildt avanceret.

Håber nogen kan hjælpe
Avatar billede j4k0b Nybegynder
18. september 2009 - 13:53 #1
Jo det kan du godt. Gør følgende:

1) Gå ind i Funktioner -> Internetindstillinger
2) Vælg fanebladet Programmer, og under HTML-redigering vælg "Notesblok" og tryk OK
3) Gå ind på hjemmesiden du vil redigere, klik på "Side" (i toppen ved siden af Funktioner) og klik på "Rediger med Notesblok"
Avatar billede sonic666 Novice
18. september 2009 - 14:42 #2
Ja, ved at klikke på side virker det jo., men det virker stadig ikke når jeg h-klikker på siden.

PÅ sider med frames kan jeg jo ikke vælge hvilken frame jeg vil have vist kilden til.

Er der virkelig ikke men anden måde? Så man kan få det som det var i IE7
Avatar billede j4k0b Nybegynder
18. september 2009 - 15:01 #3
Hmm

Jeg bruger ikke selv IE så det skal jeg ikke kunne sige. Havde ikke lige overvejet det med frames.

Alternativt kan du jo vælge at åbne kildefilen en anden vej igennem, i stedet for at gå på kompromis med browser-version.
Avatar billede sonic666 Novice
18. september 2009 - 15:17 #4
OK tak
Avatar billede klaudi Ekspert
18. september 2009 - 15:24 #5
Tryk F12 når du har åbnet en side i IE8.
I vinduet der åbner går du i menuen Filer, Tilpas Vis Kile i Internet Explore, her vælger du så Notesblok
Avatar billede klaudi Ekspert
18. september 2009 - 15:58 #6
Kile = Kilde :-)