Avatar billede Mcoroklo Nybegynder
17. september 2009 - 16:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

UIelement - Sætte type?

Jeg er i den situation hvor jeg skal oprette en kontrol. Denne kontrol kan være en button, label, en hjemmelavet kontrol eller whatever.
Jeg ved ikke hvilken type det kan være.

Jeg har et input som er et UIelement (kaldet original), som har en type. Jeg skal herefter oprette en kontrol af den type UIelement original har. F.eks.:

UIelement ele = new TYPE-OF-original;

Eller endnu bedre...

UIelement ele = new UIelement;
ele.SetType = TYPE-OF-UIELEMENT;

Problemet er bare man ikke umiddelbart kan sætte en type på et UIelement.
Jeg kan sagtens skaffe typen af UIelement vha. GetType() metoden. Men hvordan opretter jeg det så generisk?

UIelement ele = new GetType(original)
.. Virker heller ikke :-)

Endvidere er jeg måske nødt til at kunne sætte width og height på kontrollen, hvilket UIelement desværre ikke indeholder.
Avatar billede bvli Praktikant
17. september 2009 - 23:43 #1
Type t = original.GetType();
UIElement newElement = Activator.CreateInstance(t) as UIElement;
Avatar billede Mcoroklo Nybegynder
18. september 2009 - 20:14 #2
Mange tak for svaret!!

Skriv et svar for at få point :-)

Thanks!!!!
Avatar billede bvli Praktikant
21. september 2009 - 10:28 #3
Alt ok :)