Avatar billede hoell Nybegynder
16. september 2009 - 20:36 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at tilgå NAS via Wlan

Først lige hardwaren:

Router: Buffalo Airstation WZR-HP-G300NH
NAS: Synology 207+

Problemet er at jeg via en kablet forbindelse ingen problemr har med at koimme i kontakt med NAS'en.

Hvis jeg forsøger via Wlan kan jeg ikke finde NAS'en, heller ikke når jeg indtater IP-adressen på NAS'en

Nogen der har nogle bud?
Avatar billede justrace Novice
16. september 2009 - 21:21 #1
Er alle enheder, og det gælder ALLE på netværket, i samme arbejdsgruppe?
Avatar billede kgkg Nybegynder
16. september 2009 - 21:29 #2
Hvilken IP har du når du kører hhv. kablet og Wireless?

Hvilket OS?

Hvilken Router?

Er der nogen fejl i loggen på din Buffalo Airstation WZR-HP-G300NH?

Hvordan er din Buffalo Airstation WZR-HP-G300NH koblet til resten af dit netværk. Kablet/wireless?
Avatar billede kgkg Nybegynder
16. september 2009 - 21:39 #3
Sov vist lidt i timen. Tæknte på at Buffalo Airstation var din NAS, men fik lige læst om den, da jeg ikke kunne på det tl at hænge sammen ;-).

Så glem lige sp. #1, #3 og #5.

Er det den eneste router som du har og er alle computere tilsluttet din Airstation.
Avatar billede hoell Nybegynder
16. september 2009 - 21:54 #4
Hej Alle Computere er tilsluttet den samme router, og ja alle er tilsluttet airstation, desværre kører jeg ikke med log, kan ikke rigtig få den til at gemme den på NAS'en

Ip-adressen er ikke den samme det er to forskellige :14.3 på wired og 14.2 på wireless
Avatar billede kgkg Nybegynder
16. september 2009 - 22:06 #5
Kan du gå på nettet via din Airstation, når du koblet på via wireless?

PS, er lige ved at kigge i manuelen til den...
Avatar billede hoell Nybegynder
16. september 2009 - 22:12 #6
Ja ingen problemer der, kan også tilgå den eksternt eg fra arbejdet via DMZ opsættning
Avatar billede kgkg Nybegynder
16. september 2009 - 22:21 #7
Kan du pinge den?
Har du prøvet med Firawall diasbled?
Avatar billede hoell Nybegynder
17. september 2009 - 07:21 #8
Kan ikke pinge den

Og desværre kan jeg ikke slå firewall fra, da det er en arbejdsPC jeg forsøger fra.
Avatar billede justrace Novice
17. september 2009 - 07:30 #9
Jeg spurgte tidligere om den er i samme arbejdsgruppe?
Avatar billede kgkg Nybegynder
17. september 2009 - 07:55 #10
Kom med en ipconfig /all både når du kører kablet og Wireless.
Avatar billede kgkg Nybegynder
17. september 2009 - 11:21 #11
Og prøv så lige at høre IT-afdelingen på dit arb. om de har en eller anden GPO, som forhindre dig at connecte din NAS.
Avatar billede lasbas Nybegynder
17. september 2009 - 14:47 #12
Er det via ftp eller browser du prøver at få kontakt ?

Jeg hælder dog også til at dit arbejde
har væltet en masse GPO ned over din maskine
som forhindrer dig adgang
Avatar billede japping Nybegynder
20. september 2009 - 11:23 #13
Hvad mener du med en kablet forbindelse til nas'en ? tilslutter du direkte eller gennem et stik i routeren ?

Har du noget kryptering eller access control på din trådløse router ?
Avatar billede hoell Nybegynder
16. december 2009 - 15:02 #14
Hej Japping hvis du smider et svar så er der point det skylder jeg vist for dit bøvl. Har opgivet at få det til at virke.
Avatar billede japping Nybegynder
23. januar 2010 - 16:47 #15
Jeg har faktisk samme problem og det ærger mig at jeg heller ikke kan få det til at virke. Tror jeg vil oprette en ny tråd og se om der kommer nogle gode bud, men vil lige prøve at så på arbejdsgruppe og "ipconfig /all" i de to tilfælde.