Avatar billede mikkelboni Nybegynder
15. september 2009 - 13:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Tilknyt netværksdrev mellem XP og Vista

Jeg Kan ikke få lov at oprette et netværksdrev i "min computer" fra en Vista PC til en anden Vista PC, og fra en XP PC til en Vista PC. (Fra Vista til XP er ikke noget problem)

Jeg går ind i "min computer" og trykker på "tilknyt netværksdrev", trykker "gennemse", og vælger den Vista computers C-drev jeg vil have adgang til. Jeg får hele tiden meddelelsen "Der kan ikke oprettes adgang til \\xxxxx-pc\c. (Fejlkode: 0x80070005. Men når jeg søger på fejlkoden i google ser det ud som om at folk har problemer med en opdatering... Og det har jeg ikke) Hvis jeg trykker diagnosticer, får jeg meddelelsen ""c" er tilgængelig, men den brugerkonto, du har logget på med, blev nægtet adgang".

Jeg har være inde i både "Deling" og "Sikkerhed" og dele ALT med ALLE. I Netværks- og delingscenteret er fildeling slået til.

På netværket er der 5 XP PC'ere og 2 Vista PC'ere.

What to do?

Sig endelig til hvis du/i skal bruge flere oplysninger. :-)
Avatar billede ksoren Nybegynder
15. september 2009 - 13:41 #1
Logger du på med blankt password?
Avatar billede mikkelboni Nybegynder
15. september 2009 - 13:48 #2
Jeg bliver ikke bedt om password.
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2009 - 13:56 #3
Prøv at skrive UNC-stien til c-drevet på den maskine hvor du ikke kan opnå adgang.

Eksempel: \\XpComputerNavn\C$
Du burde, hvis fildeling er mulig igennem fx. lokale firewalls etc. blive promptet for login.
Login evt. ind som administrator.

Hvis dette virker er der ikke tale om et problem med selve fildelingen på maskinen, men måske som skrevet med at maskinens firewall ikke tillader trafik til de porte der benyttes til fildeling.
Avatar billede mikkelboni Nybegynder
15. september 2009 - 14:08 #4
Så får jeg igen meddelelsen:

"Der kan ikke oprettes adgang til \\xxxxx-pc\c"
(Fejlkode: 0x80070005)

Jeg bliver ikke promptet for login...
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2009 - 14:35 #5
Tjek evt. http://forums.techarena.in/tips-tweaks/1020365.htm
Ved ikke om det kan have relation til dit problem...
Avatar billede mikkelboni Nybegynder
15. september 2009 - 14:55 #6
Den havde jeg også googlet mig frem til, men den hjælper mig ikke meget. :-)
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2009 - 15:02 #7
Prøv med en komando i stedet.
Det vil måske give dig en mere tydelig fejlbesked.

Prøv med:

net use x: \\ComputerNavn\ShareNavn /user:dinBruger passwordForBruger

Denne kommando skal fyres af i en kommando-prompt og værdierne skal udskiftes med dine egne værdier - altså det computernavn der er på din Vista og med den lokale bruger på vista-maskinen...
Avatar billede ksoren Nybegynder
15. september 2009 - 17:03 #8
Hvis du på din egen maskine er logget på som "mikkel", og den bruger også findes på den anden maskine, så vil du automatisk forsøge at logge på med den konto.

Afhængigt af opsætning, kan det være et problem, hvis der intet password er tilknyttet.
Avatar billede ksoren Nybegynder
15. september 2009 - 17:05 #9
En anden ting: administrative shares kan ikke tilgås, hvis der køres med simpel fildeling.