Avatar billede Annez_H Nybegynder
12. september 2009 - 21:42 Der er 2 kommentarer

Kopi af combo box til hver felt i en kolonne

Jeg har oprettet en "Combo box" (Drop-down menu) i I4, som jeg godt kunne tænke mig at kopiere til I5, I6 and so on. Jeg har prøvet "copy", men kopien ligger sig bare random i arket...
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
14. september 2009 - 13:43 #1
Jeg har eksperimenteret lidt - det ser ud til at kopien forskyder sig, hvis egenskaberne left og top er forskellig fra nul.
Med andre ord, hvis din combobox ligger med øverste venstre hjørne i øverste venstre hjørne af cellen, så kommer kopierne også til at lægge sig rigtigt

(Excel 2000, kontrolelementer)
Avatar billede Annez_H Nybegynder
14. september 2009 - 17:36 #2
Tak, det virker så også nu!

Dog kan jeg kun kopiere til en celle af gangen :S

Er det muligt at kopiere til alle celler i intervallet I5-I1000? Tager skam lang tid at gøre manuelt.

Desuden knytter det valgte i combobox'en sig ikke til cellen den er i. Er det muligt at connecte comboboxen til cellen, eller at lave en drop-down menu som gør det? Evt. på en anden måde...