Avatar billede WPCS Nybegynder
11. september 2009 - 07:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fejl i Google

Jeg har et problem der irriterer mig GRÆNSELØST.

Google har på en eller anden måde oprettet mig, men med FORKERTE oplysninger/data:

http://maps.google.dk/maps?hl=da&rlz=1C1CHMB_daDK343DK343&um=1&ie=UTF-8&q=pc+hillerød&fb=1&split=1&gl=dk&view=text&latlng=9953482258848131051&ei=z-CpSrOKJM3OjAfuoO2ACA&sa=X&oi=local_result&ct=result&resnum=1

Det er mit firma - men jeg bor ikke på Møllebaken 11, men 12 og telefonnummeret er og har aldrig været mit - det eksisterer slet ikke?!

Jeg har forgæves skrevet inde på Google Webmaster Forum, logget mig ind og bedt om en "kravfortegnelse" omkring at Møllebakken 12 - tlf.: 22159014 erstatter de forkerte oplysninger, men det kræver tilsynelade at man enten bliver ringet op, får tilsendt en sms eller et postkort med PIN-aktiveringskode.

MEN telefonnummeret findes ikke så det hjælper ikke?! Og nr. 11 er et lejlighedskompleks med 10 lejligheder!?

Hvad gør jeg?! Og hvor har Google fået de oplysninger fra?
Da jeg boede andetsteds, var det også med forkert husnummer og med  samme telefonnummer.

HJÆLP... ;o)
Avatar billede repox Seniormester
11. september 2009 - 08:13 #1
Du indberetter fejl til teleatlas (som giver google oplysningerne).

http://mapinsight.teleatlas.com/
Avatar billede WPCS Nybegynder
11. september 2009 - 09:52 #2
Indberetter fejl?

Jeg kan jo kun tilmelde min egen adresse?
Avatar billede repox Seniormester
11. september 2009 - 09:59 #3
Du fortæller mig at den adresse du søger ikke er korrekt - er det så ikke en fejl du vil indberette?

Fejl i Google Maps indberettes til teleatlas på det link jeg gav tidligere.
Avatar billede WPCS Nybegynder
11. september 2009 - 10:02 #4
Det jeg mener er:

Søger du på eks. 'pc hillerød' dukker jeg op som A., B. og C.
B. og C. er korrekte, men A. indeholder forkert adresse og forkert telefonnummer.
Avatar billede repox Seniormester
11. september 2009 - 10:10 #5
Resultat A kommer fra maps.google.dk
maps.google.dk får data fra teleatlas.
´
Jeg har ikke mere pap end det; hvis du ikke forstår det, så er der ikke meget du kan gøre ved det.
Avatar billede WPCS Nybegynder
11. september 2009 - 10:14 #6
Smid et svar - jeg tror jeg har forstået:

Det jeg spurgte om var blot om ændringen jeg skulle indberette var nr. 11? Og desuden ændrer det ikke på telefonnummeret er forkert...

Altså om jeg skulle tilføje:

Møllebakken 11, eller
Møllebakken 12

og sætte "nålen" det rigtige sted...
Avatar billede repox Seniormester
11. september 2009 - 10:20 #7
Google Maps benytter sig af mange forskellige API'er for at få de data frem som du ser.
Hvis de forsøger at finde et telefonnummer at tilknytte til adressen, vil de jo få et telefonnummer tilknyttet møllebakken 11.
Hvor de har nummeret fra er så et godt spørgsmål - hverken dgs.dk eller krak.dk har nummeret registreret og en googlesøgning på nummeret giver ikke meget.
Avatar billede WPCS Nybegynder
11. september 2009 - 10:27 #8
Nej præcis!

Nummeret eksisterer slet og ret ikke!