Avatar billede stigma Nybegynder
10. september 2009 - 14:42 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

jQuery attr virker ikke i Internet Explore 8

Hej.

Som overskriften siger, har jeg lidt problemer med attr i jQuery biblioteket.

var height = $('img').attr('width');
alert(height);

Hvis jeg prøve at udføre overstående, får jeg bare 0 i IE, hvorimod jeg har får den rigtige værdi i Firefox og Chrome.

På forhånd tak.
Avatar billede olebole Juniormester
10. september 2009 - 14:45 #1
<ole>

Prøv med et link til siden

/mvh
</bole>
Avatar billede stigma Nybegynder
10. september 2009 - 14:50 #2
http://87.55.18.166/galleryHandler/

Når du trykker på et billede, kommer der en popup som viser højde og bredde..
Avatar billede olebole Juniormester
10. september 2009 - 14:55 #3
Jeg har ikke en browser, hvor scriptet virker - hverken IE, FF, eller Opera
Avatar billede stigma Nybegynder
10. september 2009 - 14:57 #4
Okay, det lyder da underligt, det virker ellers fint her :S Hvad retunerer popupen?
Avatar billede olebole Juniormester
10. september 2009 - 14:59 #5
Ingen popup her
Avatar billede olebole Juniormester
10. september 2009 - 15:02 #6
Der kommer bare en loader animation, som kører i evigheder - og i IE er denne i øvrigt kastet et sted i venstre side
Avatar billede stigma Nybegynder
10. september 2009 - 15:05 #7
Okay, du skal jo tænke på at den er ved at hente et billede der..
Hvor lang tid har du ladet den køre? Kan lige prøve at smide et mindre billede op.
Avatar billede stigma Nybegynder
10. september 2009 - 15:12 #8
Så har jeg lagt et nyt op..
Avatar billede html_wizard Nybegynder
10. september 2009 - 16:32 #9
0-0
Avatar billede stigma Nybegynder
10. september 2009 - 16:51 #10
Yes. Det er hvad IE returnere. Og jeg ved ikke hvad det er jeg gør galt... I kan scriptet her:

http://pastebin.com/m701cdf6e
Avatar billede styrk Nybegynder
10. september 2009 - 18:37 #11
Jeg har også haft problemer med at IE ikke kunne finde den rigtige størrelse på et image-element - jeg fandt ud af det var fordi at billedet blev blev dynamisk oprettet. (hvis jeg husker helt rigtig, over et år siden).
Avatar billede lolman Nybegynder
10. september 2009 - 20:31 #12
evt prøv med $("img").width(); ..).height();

det plejer at virke for mig..
Avatar billede stigma Nybegynder
10. september 2009 - 20:50 #13
Styrk nemlig det jeg også har i tankerne, men der må da være et eller andet der kan fange elementer der er blevet oprettet efter at siden er blevet vist.. :/

Og har prøvet med width() og height(), det virker heller og sandsynligvis fordi elementet er blevet ændret/oprettet efter at siden er blevet vist.
Avatar billede olebole Juniormester
10. september 2009 - 21:10 #14
*LoL* ... billeder på 1,4 MB! Jamen, så er der da ved Gud ikke noget at sige til, jeg ikke gider vente  :D

Hvorfor i al verden smider du store billeder efter dine brugere? Det er der ingen, der gider vente på - og du udnytter jo alligevel slet ikke størrelsen. De bør helt klart formindskes!
Avatar billede stigma Nybegynder
10. september 2009 - 21:13 #15
Det skal jeg nok ordne senere. Men har du nogle foreslag til hvad fejlen mht. IE eventuelt kunne være?
Avatar billede olebole Juniormester
10. september 2009 - 21:57 #16
Nej, for jeg gider ikke bruge en krig på at teste
Avatar billede stigma Nybegynder
15. januar 2010 - 13:44 #17
...