Avatar billede sehested Nybegynder
09. september 2009 - 21:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Alternativ til ustabil Cybercity (telenor) Zyxel P-2602HW-D1A router??

Har bredbånd og telefoni fra Cybercity (nu Telenor) med en Zyxel P-2602HW-D1A router. Den har aldrig fungeret helt perfekt i længere tid ad gangen.
Har 2 laptops, 1 desktop, 1 Synology ds107e NAS og et SONOS musikanlæg bestående af 1 Zonebridge, 4 players og 2 remotes. Således 12 IP adresser nødvendige.
Mit problem er at der indimellem er udfald på både internetforbindelsen på begge laptops, udfald i perioder på internetradio på SONOS, og også i forbindelsen til NAS'en når der spilles musik herfra.
Det kan indimellem også være svært begge laptops at logge på netværket. Men efter 5 min kan de dog ofte komme på.

Har kigget lidt omkring på nettet, hvor jeg efterhånden er klar over at routeren ikke er den bedste.Der er flere som klager over lign. probl.

Kan jeg konfigurere det anderledes? Bruge den nuværende router som bridge til internettet og telefoni, og så købe en ny og bedre router til det trådløse netværk?
Hvilken trådløs router skal jeg evt købe? Vil gerne ofre lidt på det, hvis bare det kommer til at fungere uden probl.

Er ikke den store ekspert, men er super træt af et ustabilt netværk. Håber at i kan hjælpe.
Avatar billede mrtn Nybegynder
09. september 2009 - 21:29 #1
Hej,
Har selv haft kombinationen CC, Zyxel, VOIP (dog ikke CC VOIP). Og hos mig var det Zyxel routeren der gjorde hele systemet dårligt. Jeg prøvede at kombinere Zyxel routeren med en Linksys AP. Men heller ikke det var godt. Men så prøvede jeg DrayTek Vigor 2800 VP. Og hold da k..., det var godt. For det første har den det jeg skal bruge: ADSL+ modem, router, switch, WIFI og VOIP. Og så kører det bare super hurtigt, jeg kan virkelig mærke forskel. Og den er også super stabil. Jeg kan varmt anbefale DrayTek. Eneste anke er at den ikke er helt billig, men den er alle pengene værd.
// morten
Avatar billede sehested Nybegynder
09. september 2009 - 21:41 #2
Lyder lovende!! Men hvordan opsatte du så DrayTek'en? I LAN indgangen på Zyxel? Er ikke den store ekspert, så skal lige have det skåret ud i pap. Men er helt med på dine betegnelser ovenfor :-)
Avatar billede mrtn Nybegynder
09. september 2009 - 22:00 #3
Nej. Den har indbygget ADSL+ modem. Så Zyxel'en er lagt i skuffen (sammen med dens problemer). Du kan jo læse mere her: http://www.draytek.dk. Og nej jeg har ikke økonomisk interesse i firmaet - jeg er bare en tilfreds kunde.
Avatar billede sehested Nybegynder
09. september 2009 - 22:15 #4
Og der skulle ikke være problemer med voip fra CC. Der er vel en masse opsætninger, som skal overføres. Det kan jeg selvfølgelig godt gøre. Vel bare at skrive siderne af med opsætningerne?

Men der er ikke noget med at cc er dedikeret til Zyxel'en, som en mobil er låst til teleselskaberne? Jeg kan altså bare skifte routeren?
Avatar billede mrtn Nybegynder
09. september 2009 - 22:32 #5
ADSL-delen kan sagtens kopieres uden store problemer. Mht VOIP er det sværere. Jeg ved at CC tidligere gemte deres VOIP settings på en "skjult" side på routeren. Måske gør det det endnu. Men den kan man også komme ind på for at hente settings. Men helt nemt er det ikke...