Avatar billede strit Nybegynder
08. september 2009 - 14:40 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Åbning af flere rapporter via OpenReport

Hej med jer

Jeg har følgende kode bundet på en knap:

DoCmd.OpenReport "report1", acViewPreview
DoCmd.OpenReport "report2", acViewPreview

som i access 2003 ganske fint åbner 2 nye preview vinduer, hvor de to rapporter kan ses.
I access 2007 har jeg bare pt. det problem, at disse previews ikke åbnes i nye vinduer, men i det oprindelige access vindue. Det gør at jeg kun ender med at kunne se det sidste vindue.

Nogen ideer til hvordan jeg kan få begge rapporter gjort synlige?

/strit
Avatar billede strit Nybegynder
08. september 2009 - 14:42 #1
jeg mener selvfølgelig, at jeg ender med kun at kunne se den sidste rapport, og ikke vindue.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
09. september 2009 - 07:40 #2
Er det ikke 'bare' fordi den viser det som tabs/faner?

Jeg har lige prøvet her og min 2007 viser 2 rapporter uden problemer.
Avatar billede strit Nybegynder
09. september 2009 - 08:53 #3
Altså umiddelbart så ser jeg report2 i "Vis udskrift", og eneste faner jeg kan finde er: "Vis udskrift","Tilføjelsesprogrammer","Acrobat".

Hvis jeg ændre visningen til rapportvisning, så går der lige 5 min med at generere den, og jeg kan stadig ikke finde report1. Jeg har kiggede under "Skift Vindue" med ingen report1 der.

Jeg er således ikke kommet en løsning nærmere.

Update: Har nu fundet ud af en instilling i Access 2007, der angiver for en database, hvorvidt den skal åbne faneblade eller vindue. Har nu prøvet begge dele, og intet af det virker desværre. Den første rapport bliver simpelthen lukket.
Avatar billede strit Nybegynder
09. september 2009 - 08:59 #4
Nå, har nu prøvet kun at åbne report1 via knappen, og der kommer ikke noget frem, så det kunne godt tyde på, at det er report1, som Access 2007 ikke kan håndtere. Dælme underligt når det virker fint i 2003.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
09. september 2009 - 09:12 #5
Jeg har godt nok aldrig hørt eller oplevet at 2007 ikke skulle kunne åbne en rapport der virker i 2003.

Det eneste jeg har fundet der kan virke meget tricky fra 2003 til 2007 rapporter er hvis du bruger filtre.

Er det samme fil du prøver i begge versioner, eller har du konverteret?
Avatar billede strit Nybegynder
09. september 2009 - 09:18 #6
Det er samme fil. Konvertering er næsten ikke en mulighed i nuværende setup, da jeg sidder med en blandet brugerskare.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
09. september 2009 - 09:21 #7
Det lyder meget mystisk.
Indeholder db'en forretningskritiske data?

Ellers kunne jeg godt tænke mig at se hvad det er der sker.
Avatar billede strit Nybegynder
09. september 2009 - 10:01 #8
den indeholder desværre en del som jeg ikke lige kan dele ud. Samtidig henter den al sin data fra en sql database, så det er ikke rigtig muligt.

Må indrømme at jeg har oplevet et par ting efterhånden, som ikke virker når brugerne åbner i Access 2007.
Vi har overvejet at konventere hele projektet til 2007, men det har ikke umiddelbart virker som en simpel ting.
Kan lige fortælle at jeg udvikler i en adp fil, som jeg så konventere til ade når den ligges i prod.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
09. september 2009 - 10:08 #9
OK - at det er ADP giver mulighed for mange sjove oplevelser :-)
Jeg har et projekt hvor jeg startede med dat i Access og havde en del queries som jeg eksporterede til Excel. Det kan man så ikke lige gøre i ADP fandt jeg ud af efter mange skældsord tiltænkt M$

Den største hurdle mellem 2003 og 2007 er ubetinget menuer eller ribbons som de hedder i 2007. Men selv om indlæringskurven er stejlere en Mount Everest, så er udbyttet meget tilfredsstillende synes jeg.

Men i dit tilfælde kan jeg ikke lige gennemskue hvad der kan være årsag til dit problem. Det er vel selvfølgeligt ikke så banalt at data ikke er tilstede og rapportens OnNoData event lukker den.
Avatar billede strit Nybegynder
09. september 2009 - 12:45 #10
Har nu prøvet at åbne adp filen i 2007, og når jeg forsøger at åbne report1 der, så får jeg en fejlmeddelelse om at margin og top/footer samlet giver mere end sidens højde.
I design kan jeg så se, at den pludselig har sat footer størrelsen til 55 cm, og jeg kan ikke ændre det.

Well, det gav jo så noget nyt at søge på, og indtil videre har jeg fundet den her side, som jeg vil forsøge at benytte: http://www.eggheadcafe.com/conversation.aspx?messageid=34094254&threadid=34094254
Avatar billede strit Nybegynder
09. september 2009 - 12:46 #11
yes, så virker skidtet.
Well, hugopedersen tak for sparringen. Hvis du opretter et svar her, må du meget gerne få de 30 point:)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
09. september 2009 - 12:55 #12
Behold du bare dem.