Avatar billede pablopablo Nybegynder
08. september 2009 - 00:49 Der er 9 kommentarer

Banner rotator og update panel

Hejsa...

Jeg har lavet et mindre banner system via Image controls, update panels og trickers. Men Update panels virker åbenbart ikke korrekt alle steder, idet at grafikken "hopper" når et nyt banner loades, i forskellige browsere, og på forskellige størrelser skærme...Har i et foreslag til hvordan jeg kan løse det irriterende problem? Jeg vil jo gerne bruge det jeg allerede har lavet, men naturligvis kun hvis det kan komme til at virke optimalt...synes bare det er underligt, at updates panels ikke virker korrekt?

Andre foreslag er naturlig også meget velkomne! Bare det er let at integrere i mit eksisterende asp.net projekt...hvis i har et link til hvor i evt. har brugt en banner rotator, så jeg kan se det i aktion - vil det være super.

Mvh.
Avatar billede Syska Mester
08. september 2009 - 01:15 #1
Hvad sker der hvis du angiver en <div> med height/width ... og ændre data inde i den ... så brude det hele jo ik' hoppe.

Grunden til at det hopper er jo fordi height/width højst sandsynlig ik' er den samme ... og browsere opfører sig jo underligt som vi alle ved ... :-)

// ouT
Avatar billede windcape Praktikant
08. september 2009 - 07:11 #2
Du har skrevet en banner-rotator... i C#? Whaaaaaaat

Det kræver omkring 20 linjes JavaScript, og forpester ikke brugeren med unødvendige POST requests den vej.

At lave det i C# er direkte forkert.
Avatar billede pablopablo Nybegynder
08. september 2009 - 08:04 #3
Det hopper ikke kun i størrelsen....men hopper op hvor banneret er, hvis man fx. nu kun har en lille skærm...

Ja det er lavet i c#...dynamisk, så man via cms kan uploade billeder til forskellige rotators rundt omkring på sitet...
Så det er vist mere noget med at Update Panels ikke spiller max?

Ang. javascript...okey...hvordan ser det ud og hvordan vil du binde til op på billede-stier som ligger gemt i min DB...?
Avatar billede pablopablo Nybegynder
08. september 2009 - 19:59 #4
Det ville være fedt hvis du blot kunne vise mig, hvordan javascript så ud, samt hvordan jeg binder det sammen med en DB...
Avatar billede windcape Praktikant
09. september 2009 - 19:35 #5
Javascript er tekst. Gæt 3 gange...
Avatar billede Syska Mester
09. september 2009 - 19:44 #6
Nu sprøger han ... så hvorfor skal han gætte ?
Avatar billede pablopablo Nybegynder
09. september 2009 - 20:23 #7
Ja selvfølgelig er javascript tekst...men kunne du evt. vise mig hvordan det ser ud, eller er det jo ikke til meget hjælp...
Avatar billede jimmydk Nybegynder
12. september 2009 - 17:30 #8
Hvorfor bruger du ikke den adrotator som er i visual studio.?
@Windcape det er da den helt rigtige måde at hjælpe andre på. :s

her er lidt links til en java udgave

http://www.brettb.com/js_banner_ad_rotator.asp
http://javascript.internet.com/text-effects/banner-ad-rotator.html
http://www.designerwiz.com/JavaScripts/bannereffects/multi_banner_ad_rotator.htm
Avatar billede pablopablo Nybegynder
22. september 2009 - 00:14 #9
Hej Jimmy.

Det kan jeg ikke lige huske, det er meget langt til siden at jeg kodede det jeg har liggende. Måske pga. det kører på XML out of the box - er det ikke korrekt?
Men hvordan virker det egentlig, jeg tænker på, bannerne opdateres da ikke uden postback vel? og vel heller ikke via AJAX eller noget som gør at man undgår at siden blinker mv.?

Jeg er jo som sagt interesseret i noget AJAX halløj / jacascript som jeg kan binde sammen med mit C# system som tager links til bannere og urls afhængig af hvilket sprog siden kører på :-)