Avatar billede peterpeter Seniormester
03. september 2009 - 17:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Indsætte Wingdings...

Kære alle

Jeg skal indsætte nogle Wingdings på en html side, men det funger bare ikke !!
Hvordan gør jeg det ??

Der er disse:
Først et par af disse tegn ---- og derefter gh i winding 2 "gh " afsluttende med ----

Tak

/Peter
Avatar billede keysersoze Guru
03. september 2009 - 18:29 #1
helt sikkert en fejl i linje 36?

Du bliver nødt til at give noget kode eller et link for at vi kan se hvad der sker - men hver opmærksom på at du ikke nødvendigvis kan være sikker på at brugeren har wingdings, så det kan være farligt at stole på at det ser ud som du ønsker.
Avatar billede peterpeter Seniormester
03. september 2009 - 19:01 #2
Arhh... Man skal have Wingdings installeret, for at kunne se dem !!!

Selvfølgelig - Lige som Arial, Verdana med flere....

Jeg troede det var sådanne nogle standard tegn, som alle browsere så ens ??

/Peter
Avatar billede keysersoze Guru
03. september 2009 - 19:19 #3
såfremt du sørger for fx at holde samme encoding i hele din applikation bliver selve tegnene også ens - men visuelt kan tegnene jo godt se forskellige ud fontene imellem.
Avatar billede peterpeter Seniormester
05. september 2009 - 18:13 #4
Jeg ved ikke lige hvad du mener med "samme encoding" men jeg er med på, at Wingdings er det samme som en font... og hvis fonten måske ikke er på den computer (browser) som ser hjemmesiden - så vil de se noget ndet !!!

Det må være sådan ;-)

Troede der måske var et eller andet smart man kunne gøre ;-)

Tak for svaret og fortsat god Lørdag og God Kamp ??

;-)
/Peter
Avatar billede keysersoze Guru
06. september 2009 - 14:04 #5
Der findes, udover selvfølgelig brug af billeder, muligheder som fx Flash (evt SiFR) men der er ingen super simpel løsning i HTML/CSS.
Avatar billede peterpeter Seniormester
06. september 2009 - 14:45 #6
Ok - Tak for ulejligheden
/Peter