Avatar billede mmbb Nybegynder
03. september 2009 - 15:29 Der er 8 kommentarer

Kan ikke åbne links fra Outlook længere...

Jeg kan pludselig ikke længere åbne links fra mails længere. Forsøger jeg at åbne et link får jeg beskeden "Handlingen er blevet annulleret pga. begrænsninger på computeren. Kontakt systemadministratoren". Nogen der ved hvorfor sådan et problem pludselig opstår og hvordan man løser det?

Jeg kører Vista, Office 2007 og IE8
Avatar billede Tuface Nybegynder
03. september 2009 - 15:47 #1
Jeg har kun engelsk version, men jeg håber at du kan se udfra nedenstående hvad de hedder på dansk.

Click Start, vælg "Default Programs"
Click "Set program access and computer defaults"
Click "Custom" og vælg "Internet Explorer"
Click OK
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. september 2009 - 15:48 #2
Kontrolpanel - standardprogrammer.
Angiv den browser der skal åbne links som standard.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. september 2009 - 15:49 #3
Hov - jeg var 1½ min. for langsom :)
Avatar billede mmbb Nybegynder
04. september 2009 - 08:41 #4
Tak for hurtige svar - desværre så løser det ikke problemet, har ellers prøvet at gøre det, I foreslår adskillige gange... Andre gode ideer?
Avatar billede Tuface Nybegynder
04. september 2009 - 09:18 #5
Jeg går ud fra at det er et problem du har på din private pc, og derfor ikke har en system administrator at kontakte...

Jeg vil foreslå at du kører installations programmet til outlook og vælger at reparerer. Det kan være at en af filerne er blevet beskadiget.

Men inden du gør det, kan du prøve at holde "CTRL" knappen nede, mens du klikker på linket, og se du får samme fejl.
Avatar billede ptj_11 Forsker
06. september 2009 - 14:35 #6
Det lyder da mest som om, det skyldes adgangsbegrænsning under "sikkerhed" i IE8 eller styresystem.
Der er sikkert installeret en opdatering til det ene eller det andet.
/ptj_11
Avatar billede mmbb Nybegynder
07. september 2009 - 08:41 #7
Jeg tænker også det kan være en eller anden opdatering, der måske har gjort det, for jeg har ikke selv været inde og pille ved nogle indstillinger fornyelig. Under alle omstændigheder er problemet der endnu :o(
Avatar billede ptj_11 Forsker
07. september 2009 - 23:55 #8
Prøv at sætte alle indstillinger til lavest mulige sikkerhedsniveau, og se hvad der sker.
Hvis det giver adgang til at åbne links direkte ved klik, så sæt gradvist sikkerhedsniveauet op, indtil du støder panden imod.
Så har du fundet svaret.
Ellers vender du tilbage.
/ptj_11