Avatar billede sallysally Nybegynder
03. september 2009 - 12:15 Der er 6 kommentarer

Min elskede macbook vil ikke starte! Kun 3 ud af 5 lamper på batteriet lyser - er den helt færdig?

Jeg er en lille, ikke særlig computerkyndig pige og nu vil min macbook ikke tænde!!!
Altså den siger startlyden og æblet kommer frem, men så kommer der sådan et "stop-tegn" frem. Desuden lyser kun tre af fem knapper på batteriet når jeg holder den lille knap på det inde, og det læser jeg et eller andet sted var ret relevant og vist ikke helt godt?
Mit spørgsmål lyder : kan jeg selv gøre noget eller skal jeg tage min macbook under armen, bevæge mig ned til en humac og berede  mig på at blive rippet???
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2009 - 12:19 #1
Desværre skal du nok ned i den nærmeste Humac. En Mac er svær at debugge, primært fordi der ikke er mange der ved hvordan, og så forsvinder garantien bare du rør ved skruerne til kabinettet.
Avatar billede hmanback Nybegynder
03. september 2009 - 16:59 #2
Dioderne på batteriet viser hvor meget "juice" der tilbage på batteriet. Det er ikke en fejl(så vidt jeg ved)

Kan du starte maskinen i safe mode? Hold "shift"-tasten nede mens du starter maskinen.

Hvis der kommer fejlmeldinger så post dem her.
Avatar billede sallysally Nybegynder
03. september 2009 - 18:06 #3
til kimsey0: jeg ved ikke engang hvad det betyder at debugge :) men forsvinder garantien ikke anyway efter 2 år?

til hmanback: Jeg har lige prøvet at holde shiftknappen (det er den man f.eks. kan skifte felt og linje med ik? altså ikke enter, men den på den modsatte side?), så siger den bare en ubehageligt høj bip-lyd, så kommer æblet og det underlige stopskilt? :/

Tak for svar begge to iøvrigt :)
Avatar billede hmanback Nybegynder
03. september 2009 - 18:51 #4
Det lyder som om du trykker tabulator tasten. Shift holder du nede for at skrive STORE bogstaver, bland andet. Shift findes både i højre og venstre side af tastaturet, i højre side er den under return/enter.

Prøv igen...
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2009 - 22:54 #5
At debugge betyder, kort sagt at undersøge computeren for fejl.
Avatar billede hmanback Nybegynder
04. september 2009 - 16:42 #6
Kig her:

http://forums.techarena.in/operating-systems/1135980.htm

Læs den sidste post og prøv det af.
Hvis det er helt sort snak så find en EDB kyndig til at hjælpe dig, ellers bid i det sure æble og indlever maskinen.