Avatar billede ChristofferG Nybegynder
02. september 2009 - 21:44 Der er 4 kommentarer

Macbook pro starter ikke

Har for 14 dage siden anskaffet mig en macbook pro 17 tommer. Jeg bruger den primært til  at håndtere videooptagelser fra Sonys XDCAM EX3 som overføres direkte fra expresscard.

I dag har den imidlertid været særlig langsom. Til sidst var der ingen bevægelse, da jeg forsøgte at kopiere fra kortet til computerens harddisk. Så jeg lukkede ned. Lige siden har jeg ikke været i stand til at starte computeren. Jeg kommer til den grå side med æblelogo og det roterende hjul.

Jeg har tjekket batteri standen som er fyldt. Og jeg har forsøgt at starte igen med alt+command+r+p. men uden held.  Er der nogen der har et råd til havd jeg kan gøre ?
Avatar billede macintosse Nybegynder
02. september 2009 - 22:13 #1
prøv med cmd+s
Avatar billede ChristofferG Nybegynder
02. september 2009 - 22:28 #2
Mange tak. har lige prøvet det. Har nu en sort skærm med en del tekst. Den står stille.  Sidste linien har følgende tekst:

jnl: unknown-dev:: update_fs_block:error reading fx block # 151440! (ret 5)

Siger det dig noget ??

Toro selv at det kan have noget at gøre med de kort fra hukommelseskortet fra EX3 kameraet som computeren havde svært ved at læse.

mange hilsner

Christoffer
Avatar billede ChristofferG Nybegynder
02. september 2009 - 22:29 #3
Mange tak. har lige prøvet det. Har nu en sort skærm med en del tekst. Den står stille.  Sidste linien har følgende tekst:

jnl: unknown-dev:: update_fs_block:error reading fx block # 151440! (ret 5)

Siger det dig noget ??

Toro selv at det kan have noget at gøre med de kort fra hukommelseskortet fra EX3 kameraet som computeren havde svært ved at læse.

mange hilsner

Christoffer
Avatar billede macintosse Nybegynder
02. september 2009 - 22:52 #4