Avatar billede dk1978 Nybegynder
01. september 2009 - 21:08 Der er 6 kommentarer

XP i stedet for Vista

Hej jeg har en Lenovo X300 med Vista installeret. Næsten hele den 60 GB harddisk er fyldt med Vista programmer så jeg vil gerne have Xp på den i stedet for.

Jeg har ikke brug for at bevare noget på computeren men vil gerne have den slettet helt og have XP installeret.

Har en XP cd med kode.

Hvordan får jeg XP installeret, Man kan jo ikke opgraderer Viste til XP da XP jo er ældre version.

Hvad gør man så?
Meget gerne med god beskrivelse da jeg ikke er computer haj!!!

MVH Sømanden
Avatar billede off-line Nybegynder
01. september 2009 - 21:19 #1
Først skal du sikre dig, at du kan få bundkort driverne til XP.
Er det i orden, booter du op på XP og sletter alle partitioner
bagfra, altså C-drevet til sidst. Derefter opretter du en partition
til Xp installationen - andre partitioner kan du oprette senere i
windows - og så kan du installere XP.
Avatar billede azerty Juniormester
01. september 2009 - 21:33 #2
Avatar billede off-line Nybegynder
03. september 2009 - 13:33 #4
Sømanden er åbenbart taget ud at sejle - i sin egen sø?
Avatar billede azerty Juniormester
04. september 2009 - 16:01 #5
Det sker desværre ofte, at spørgsmål på Eksperten ikke følges op af spørgeren...
Avatar billede off-line Nybegynder
04. september 2009 - 16:30 #6
Det har du sgu ret i, også i den grad!