Avatar billede johnstigers Seniormester
01. september 2009 - 20:35 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Irriterende reklame

http://peecee.dk/upload/view/189163/full

Nok verdens mest irriterende reklame!!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. september 2009 - 20:36 #1
Hov...

Fjern den dog!
Man kan jo ikke slippe for den - ligger i bunden af ens vindue og følger med når man scroller :(
Avatar billede zips Juniormester
01. september 2009 - 20:41 #2
Har aldrig set den i min FF med Adblock slået til :-)

Men var der ikke noget med at hvis man klikkede på den 3 gang, så ville man ikke se den mere, mener jeg så det et sted i deres blog, jo den er her http://www.eksperten.dk/blog/18
01. september 2009 - 20:47 #3
¤#%¤¤ (Bandeord)

... Jeg skal "klikke" på den >4 gange så er den væk - men kun for et stykke tid... IE8...

Og i Google Chrome bliver den ved alligevel!!

------

Seeee det ka' de godt bruge tid på !
Men at få Eksperten's (semi)automatiske E-mail system til at virke stabilt - tja ...
Avatar billede nissen2630 Novice
01. september 2009 - 20:47 #4
Reklamer har de tid til at putte på siden.:-(

Men få Mail systemet til at virke er der åbenbart ikke tid til.

Den reklame i bunden er bare så pisse irriterende.
01. september 2009 - 20:50 #5
http://www.eksperten.dk/spm/881151#reply_7445026 - det efterhånden daglige 'ritual' !!!
Avatar billede off-line Nybegynder
01. september 2009 - 21:13 #6
Ja den er sgu for grov. Så den først nu da jeg gik ind på google.
Man må jo forsvare sig mod direkte reklame overfald, så jeg bruger
Firefox med Flashblock addon, så ser man ikke den slags. Så kan
man jo bruge google eller IE8 til andet hvis man foretrækker det.
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/433
Og så er jeg selvfølgelig enig i, at der burde bruges flere kræfter
på brugerne, for godt nok betaler reklamerne for Eksperten, men
uden den gratis arbejdskraft, var der jo slet ingen Ekperten.
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2009 - 21:19 #7
reklamen går ikke væk efter 3-4 klik meget irreterende
Avatar billede kgkg Nybegynder
01. september 2009 - 22:19 #8
Der må virkelig være en som sidder og administrere reklamerne her på eksperten.dk, som virkelig er blød i bolten. Når man kan finde på at placere en reklame der.

I går morges sad jeg lige med net booken (1024x600), og der var den godt nok ved at flyve i gennem ruden. Det pissede mig bare fundstændigt af, at den lå der i bunden og skjulte alt andet.

Hvordan kommer man endeligt i kontakt med en administrator her på sitet og er det i det hele taget muligt.

Det er ok med reklamer, med de skal ikke være til gene. Og den reklame vi snakker om her, tror jeg faktisk ikke kunne ha' været placeret værrer.

Det er en ommer, og det kan ikke gå hurtigt nok.

Pyyyyyyhhhhhhaaaaaaaaa. Godt med lidt luft.....
Avatar billede off-line Nybegynder
01. september 2009 - 22:17 #9
Jeg har nu installeret den nye Opera 10.
Der kører den dødsyge annonce slet ikke, selv om jeg intet har gjort.
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2009 - 00:00 #10
Er sku også begyndt at blive lidt ondskabsfuld.

Men har dog kørt Adblokker på min FF og har ikke haft disse problemer, nu har jeg så slået den fra, og giver Admin ret, Reklamer betaler for sitet og det er jo så ikke helt ligegyldige reklamer som er helt off-topic de vælger at vise, så de bliver klikket herfra med udvalgt interesse.

kgkg: Der en kategorig til den kontakt, og der bliver svaret rimeligt hurtigt. Nu har vi så mistet snowball (CoAdmin) og venter på en ny.

Ellers er e-mail funktionen, en sabel i siden, når man går glip af kommentarer/svar i en tråd hvor man havde noget at sige, men lige er en dag bagud.
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2009 - 00:08 #11
Ups! nu fik jeg slået adblokker til igen, og nu køre siden meget hurtigere uden den irriterende, flash og røde reklame nederst, Enig! den holder ikke
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2009 - 08:00 #12
Tilføj denne linie:
127.0.0.1    adserver.adtech.de
i filen host

Du finder filen her: %windir%\system32\drivers\etc

:-)
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
02. september 2009 - 09:27 #13
Som Jape44 skriver så hænger Eksperten og reklamer sammen og det er, for nu at sige det mildt, ikke en fantastisk forretning pt.

Vi prøver så vidt muligt at finde relevante reklamer - og jobopslag som denne er. Denne her kører ugen ud lidt som en test.

Den burde gå væk efter tre klik - og gør det på min XP + IE8 maskine. Ellers må I lige angive OS + browser og beskrive problemet.
Avatar billede kgkg Nybegynder
02. september 2009 - 11:14 #14
Jeg har oplevet at den lige pludselig forsvandt, og så lige pludselig kom igen. Og jeg bruger Vista + IE8 + Firefox.

Det alle er irriteret/forbandet over er placeringen af reklamen. Jeg har ikke noget i mod reklamer og har ikke installeret nogen form for reklame blokker og ønsker heller ikke at gøre det.

Men placeringen af denne reklame/annonce gør at jeg og sikkert også mange andre tænker på at gøre det. Fordi dens placering simpelthen bare er forkert.

Nu skriver du at placeringen er en test. Og så må vi håbe at at jeres konklusion på testen er: DU'R IKKE. :-)

JA, der bliver lagt mærke til den. Men hvis det f.eks. havde været en reklame for et eller andet produkt, ja, har har den modsatte effekt på mig. Da jeg ville gå totalt uden om produktet, simpelt hen bare bare for at trodse/straffe budbringeren, ved at lade være med at købe produktet.

Er der andre som har det på samme måde?
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. september 2009 - 12:36 #15
100% enig!
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2009 - 12:38 #16
Den er godt nok irriterende og den får min 3,2 GH CPU op i det røde felt når jeg scroller. På forsiden ville den ikke betyde så meget og så har vi jo set den. Men den er slem når man er i en tråd.

Måske man kunne genindføre EP Pro så man kunne betale sig fra det.

Flash er og bliver en pestilens på diverse sider og nogle gange undre man sig over om det ikke kunne have været klaret med en animeret *.gif
02. september 2009 - 19:14 #17
#12 trixet er dagens (nej månedens) guldkorn; så er reklamen nemlig VÆK !!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. september 2009 - 19:40 #18
Dejligt :)

At sidden så også loader hurtigere er endnu en bonus :)
Avatar billede Nyvalby Nybegynder
02. september 2009 - 21:54 #19
Angående #12 så kan jeg godt finde %windir%\system32\drivers\etc
host, men jeg kan ikke se man kan skrive i den.
Er der en som vil fortælle hvor?
02. september 2009 - 22:00 #20
Filen [host] skal åbnes i NOTEPAD / NOTESBLOK og linien skrives som vist nederst eksempel ->

# Copyright (c) 1993-2006 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
#      102.54.94.97    rhino.acme.com          # source server
#      38.25.63.10    x.acme.com              # x client host

127.0.0.1      localhost
::1            localhost
127.0.0.1    adserver.adtech.de
02. september 2009 - 22:02 #21
NB: Pas på at [host] filen ikke kommer til at hedde [host.txt] når du gemmer den igen. Den SKAL være uden 'efternavn' !!!
Avatar billede kgkg Nybegynder
02. september 2009 - 22:09 #22
Husk at taste ENTER for enden af linjen, så der kommer et linjeskift.

Jeg har før haft problemer med en Concorde database service reference som ikke slog igennem, fordi der ikke var et linjeskift.

og husk den hedder hosts ikke host. karise_larry manglede lige det sidste s :)
02. september 2009 - 22:17 #23
(Godt fanget!)
Avatar billede Nyvalby Nybegynder
02. september 2009 - 22:22 #24
Mange tak:)
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2009 - 12:16 #25
Vil bare erklære mig 100% enig. Jeg finder mig i reklamerne fordi jeg ved at de betaler for hosting og (det ikke-fungerende) mailsystem, men den der er simpelt hen bare for meget.
Den optager halvdelen af pladsen på min skærm, og forsvinder kun kortvarigt efter de tre klik.
Konklusion: No-go!
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. september 2009 - 20:28 #26
.