Avatar billede Chris_pholm Nybegynder
31. august 2009 - 15:55 Der er 15 kommentarer

Videoredigering

Kan man opdele lyd og billede i et videoklip i redigeringsprogemmet ImageMixer 3? Jeg vil gerne bare benytte lyden fra nogle af mine videoklip og lægge ind over andre videoklip.

Et andet spørgsmål hvis ikke det er muligt at udføre det, jeg spørger om i ovenstående spørgsmål.
Kan man åbne videoklip optaget på et Canon HF100 i programmet Adobe Premiere Pro?
Indtil videre har jeg kun kunnet åbne dem i ImageMixer 3. I Adobe Premiere Pro får jeg at vide, at 'the file format is not supported by Adobe Premiere Pro'.
Avatar billede justrace Novice
31. august 2009 - 23:08 #1
Der er flere Premiere Pro, men mener du skal op i CS4 for at du kan åbne dem.
Avatar billede Chris_pholm Nybegynder
01. september 2009 - 09:23 #2
Det er faktisk Premiere Pro CS4 jeg bruger. Den giver stadig den melding at 'the file is not supported by Adobe Premiere Pro', når jeg prøver at åbne mine videoklip i programmet.
Avatar billede justrace Novice
01. september 2009 - 13:23 #3
Har du de sidste opdateringer fra ADOBE?
Avatar billede Chris_pholm Nybegynder
01. september 2009 - 13:50 #4
Jeg har i hvert fald lige downloaded den seneste version fra nettet igår...
Avatar billede justrace Novice
01. september 2009 - 14:13 #5
Dvs. at det er Premiere Pro CS4 v. 4.1.0?
Avatar billede justrace Novice
01. september 2009 - 15:06 #6
Problem løst/fundet: Adobe Premiere Pro (from version CS4 onward; support not included in the trial version - activation must occur to gain AVCHD support)
Avatar billede justrace Novice
01. september 2009 - 15:16 #7
Men kan da anbefale Sony Vegas Pro 9 som er noget billigere, men stadig et lige så pro stykke software som Premiere.

Har dem begge, og Vegas er en værdig konkurrent til Premiere.
Avatar billede justrace Novice
01. september 2009 - 15:20 #8
Kan også hentes i en trial: http://www.sonycreativesoftware.com/download/trials/vegaspro

Husk i dropdownmenuerne at vælge 32 eller 64 bit. :)

Kræver ikke aktivering. :)

Ellers er der Premiere Elements 7, hvis det skal være Adobe.
Avatar billede Chris_pholm Nybegynder
02. september 2009 - 15:28 #9
Jeg har stadig nogle problemer med at få redigeret mine videoklip.

Jeg har forsøgt mig med VegasPro, men det skaber problemer på min computer...
Og det er ikke så oplagt at købe tilbehør til Adobe Premiere, når jeg kun har det som prøveversion.

Derfor vil høre om, der er nogen, der ved om det er muligt at adskille lyd og billede i et videoklip i programmet ImageMixer 3 SE?
Og om der er nogen, der ved hvor jeg kan få fat i Brugermanualen/vejledningen til Imagemixer 3 SE på dansk eller engelsk?
Avatar billede justrace Novice
02. september 2009 - 17:22 #10
Avatar billede justrace Novice
02. september 2009 - 17:47 #11
Hvad er problemet med Vegas? og hvilket tilbehør til Premiere tænker du på?
Avatar billede Chris_pholm Nybegynder
03. september 2009 - 13:28 #12
Tak for linket til brugermanualen. Den er til stor hjælp, selvom jeg stadig ikke kan se at man kan klippe lyden fra videoklippene og benytte lydklippene selvstændigt andre steder.
Hvis du ved om det er muligt og hvordan man gør, må du meget gerne hjælpe :-)
Avatar billede justrace Novice
03. september 2009 - 15:33 #13
Avatar billede carstenwm Nybegynder
21. november 2009 - 12:32 #14
Ellers gode svar til os andre der er med på sidelinjen. Tak, justrace :-)
Avatar billede justrace Novice
21. november 2009 - 12:39 #15
Det var så lidt, og i mellemtiden er Premiere Elements 8 kommet på gaden. :)