Avatar billede Mcoroklo Nybegynder
28. august 2009 - 14:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Visual Studio: Kan ikke debugge 2 gange uden at lukke prorammet...

Jeg er i det problem at mit Visual Studio opfører sig mærkeligt.

Jeg har en applikation jeg kører og debugger. Når jeg så lukker programmet, så lader det ikke som om programmet lukker rigtigt - Også alligevel. Alt ligner som det plejer og programmet er stoppet.

Problemet er bare at når jeg så vil køre programmet igen, så får jeg enten:
"Visual Studio could not copy a support file to this location "EN LOCATION DER EKSISTERER". Please verify the path exists and is writeable".

Eller noget lignende:
"Please close the program first".

Kort sagt virker det som om der allerede bliver skrevet til filen efter jeg lukker programmet. Når jeg derimod lukker Visual Studio igen, så virker det..

Jeg forstår det ikke!

På forhånd mange tak
Avatar billede Syska Mester
29. august 2009 - 10:36 #1
Starter du  nogen ektra tråde du eventuelt ikke får lukket ? Hvis du bare stopper main tråden, mener jeg at dem i baggrund bare krøer videre ... men er ik' sikker.

// ouT
Avatar billede Mcoroklo Nybegynder
29. august 2009 - 20:54 #2
Så vidt jeg ved kører den kun en tråd..

Er der en måde at få de andre stoppet hvis det endelig er?
Avatar billede windcape Praktikant
30. august 2009 - 01:02 #3
Hvordan "lukker" du dit program?

Benyt Shift+F5 for at lukke en running debug session. Generelt kan du jo ikke stole på at din kode lukker pænt ned, så dræb den korrekt fra debuggeren instedet.
Avatar billede Mcoroklo Nybegynder
30. august 2009 - 18:32 #4
Det vil jeg prøve i morgen og beder til det virker.

Ellers vender jeg tilbage - Tak for feedback! :-)
Avatar billede Mcoroklo Nybegynder
31. august 2009 - 08:51 #5
Det gjorde tricket.

Efter at have analyseret min kode endnu mere, viste det sig at det var en SQL-connection som aldrig blev lukket. Jeg er vant til at arbejde med ASP.NET hvor det ikke er et problem.

Skriv et svar windcape, også får du point ;-)
Avatar billede Mcoroklo Nybegynder
14. september 2009 - 11:11 #6
Jeg skriver et svar selv i stedet for så.