Avatar billede pripman Nybegynder
28. august 2009 - 11:36 Der er 2 kommentarer

Mærkeligt router problem

Hej eksperter.

Jeg bor i et bofælleskab hvor vi har et problem med en router, som en af mine roomates har medbragt..

Det forholder sig sådan, at man kun kan bruge netværket hvis man sidder lige ved siden af routeren. Så snart man bevæger sig ind på sit væresle(5-6 meter væk), bliver forbindelsen meget svag eller slet ikke eksisterende. På trods af hastigheden indikerer computeren stædigvæk 5 streger på "strength" :/

Det mærkelige er, når vi piller lidt i routerens opsætning (har ikke den store viden om hvad jeg gør), eller slukker og tænder både modem og router, virker det lige pludselig fint. Og dagen efter er den måske lige pludselig gal igen.

Nogen ideer?

Router: Belkin F5D9230-4
Modem: Zyxel prestige600
1 macbook pro, 2 macbooks

Mvh Rasmus
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
28. august 2009 - 13:08 #1
skift routeren, der er muligvis noget hardware i routeren der er ustabilt.
Avatar billede simonvalter Praktikant
28. august 2009 - 13:30 #2
Det kunne være der var mange i området der kører samme channel som skaber problemer. De fleste kører default på channel 11. Prøv at skifte over til en anden. Spørg mig ikke hvordan det gøres i den router du har.

http://www.pcmech.com/article/clean-up-a-wireless-signal-by-changing-the-channel/