Avatar billede Henrik_JS Nybegynder
25. august 2009 - 10:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Cosair HX 520 kortsluttet?

Hej folkens, er der nogen herinde der har oplevet at deres psu har kortsluttet fuldstændigt, og den bliver ved at æde sikringer hvis man sætter den til igen?

Skal jeg bare sende den tilbage eller er der noget jeg kan gøre uden at blive ristet?
Avatar billede jeb_ats Nybegynder
25. august 2009 - 18:01 #1
Skal jeg bare sende den tilbage?

            [b]JA 8/b]
den er defekt.

Jeg kan se ud fra databladet at der er tale om:
Double forward switching circuitry
Det kræver en uddannelse på mindst it & elektronikteknolog eller tilsvarende før man forstår ensige kan reparere en switch-mode strømforsyning. I bedste fald ødelægger du den i værste fald får du stærkstrøm gennem dig og dør. Så lad vær med mindre du er hardcore elektronik fan/mekaniker.

De fleste firmaer der får en sådan til garantireperation smider den ud og sendeer en ny. Yderliger vil du opdage at man som regel bruger costom kredse som ikke kan skaffes, da de kun findes på fabrikken. Så ærgelserne er mange og heldet til at få den til at køre igen små.

PS: du har selvfølgelig checket at der ikke er tale om banale kortslutninger i ledningerne.
Avatar billede Henrik_JS Nybegynder
26. august 2009 - 16:59 #2
Jepper, det har jeg.

Den er sendt afsted, tak for hjælpen :)