Avatar billede jagdos Nybegynder
24. august 2009 - 19:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

.com domain, GratisDNS og gratis host

Jeg har i dag købt et domænet the-gamevault.com igennem GratisDNS, som jeg gerne vil prøve at sætte op til mit gratis host (110mb.com).

Det synes jeg dog ikke er helt så let som jeg troede, og pt er jeg ret forvirret med hvordan man får domænet og host koblet sammen.

Så vidt jeg har forstået skal jeg ændre mine navneservere på gratis DNS til NS1.110MB.COM & NS2.110MB.COM. Men hvorfor har jeg så fået 5 navneservere fra gratisDNS?

Eller skal jeg i virkeligheden fortælle gratisDNS hvor deres servere skal pege folk hen?
Avatar billede bacardil Nybegynder
24. august 2009 - 20:22 #1
Jeg ville vælge at sætte at oprette records hos gratisdns til din host.

Ser her hvordan http://wiki.larsendata.dk/index.php/Hjemmehosting
Avatar billede jagdos Nybegynder
25. august 2009 - 16:09 #2
yes - det virker! smid et svar :)

(kunne jeg i bonus info også få at vide om det er muligt at pege på gratishostadresse.com/dir i stedet for gratishostadresse.com/dir ?)
Avatar billede bacardil Nybegynder
25. august 2009 - 16:17 #3
Kan desværre ikke lige se forskellen på de to adresser, så jeg er ikke sikker på jeg helt forstår dit spørgsmål
Avatar billede jagdos Nybegynder
25. august 2009 - 16:40 #4
Sorry, jeg mente gratishostadresse.com/dir i stedet for gratishostadresse.com/ !
Avatar billede bacardil Nybegynder
25. august 2009 - 19:25 #5
Du kan enten få webhotellet til at ændre opsætningen ellers bruge URL forwrads http://wiki.larsendata.dk/index.php/URL_Forward
Avatar billede jagdos Nybegynder
25. august 2009 - 22:51 #6
Det ser rigtigt ud! så siger jeg tak :)