Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
22. august 2009 - 21:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Menu struktur

Min beta side ses her: http://netkogeren.a-mweb.dk/
Ønsker i at logge ind kan i bruge ...
Brugernavn: eksperten
Kodeord: test

Den nuværende menu, syntes nogle af mine testbruger ikke er særlig logisk, så jeg har overvejet nogle andre sammentætninger.

Den nuværende:

•    Forside
  o    Forside
  o    Nyheder
  o    Dagens opskrift
  o    Forum
•    Søg
  o    Søg i opskrifter
  o    Søg efter bruger
•    Opret bruger
  o    Opret bruger
  o    Glemt kodeord
•    Om siden
  o    Om siden
  o    Tak til
  o    Kontakt
•    FAQ
  o    FAQ
  o    Bio+
•    Profil
  o    Profil
  o    Indsend opskrift
  o    Rediger opskrift

Ny menu 1:
[code]
•    Forside
  o    Forside
  o    Nyheder
  o    Dagens opskrift
•    Opskrifter
  o    Søg i opskrifter
  o    Indsend opskrift
  o    Rediger opskrift
•    Bruger
  o    Søg efter opskrifter
  o    Profil
  o    Opret bruger
  o    Glemt kodeord
•    Forum
  o    Forum
•    FAQ
  o    FAQ
  o    Bio+
•    Net Kogeren
  o    Om siden
  o    Tak til
  o    Kontakt
[/code]

Ny menu 2: - svar meget til ny menu 1
[code]
•    Forside
  o    Forside
  o    Nyheder
  o    Dagens opskrift
•    Opskrifter
  o    Søg i opskrifter
  o    Indsend opskrift
  o    Rediger opskrift
•    Bruger
  o    Søg efter opskrifter
  o    Profil
•    Opret bruger
  o    Opret bruger
  o    Glemt kodeord
•    Forum
  o    Forum
  o    FAQ
  o    Bio+
•    Net Kogeren
  o    Om siden
  o    Tak til
  o    Kontakt
[/code]
Avatar billede webweaver Praktikant
23. august 2009 - 15:49 #1
Jeg synes godt du kan bruge enten menu 1 eller menu 2.
Dog har jeg en ændring til dem begge, som er lidt ulogisk for mig.

Under bruger har du "søg efter opskrifter".
Og under opskrifter har du "søg i opskrifter".

Det virker unødvendigt med den samme funktion 2 gange.
Og så hører den heller ikke til under bruger. Så skulle den da endelig være under opskrifter hvis den skal være der. Men ville slette den under bruger helt. Den har ingen funktion egentlig.
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
23. august 2009 - 16:39 #2
Hehe der skulle selvfølgelig stå "søg efter bruger" under "bruger", så kan da godt forstå at du ikke kan få det til at give mening.

Men sådan som jeg har forstået det så er du mest til menu 1, eller menu 2.

Men det giver dog stadig et dilemma.
I menu 2 er "FAQ" under "Forum". men en FAQ side ikke nødvendigvis har noget med et forum at gøre.
Dog giver det den fordel at nye besøgende nemt kan oprette en bruger, da "Opret bruger" er et faneblad for sig selv.
Men når man er logget ind hvad skal man så bruge en siden "Opret bruger" til...
Avatar billede webweaver Praktikant
23. august 2009 - 18:34 #3
Tjaa du kan jo lave noget smart, ved at når man er logget ind at den så fjerner det punkt. Ved at måske bruge serverprogrammeringssprog som PHP til det, eller bare simpelt have 2 forskellige menuer. Logget ind og ikke logget ind. :)

Som du selv siger at en FAQ ikke kun forum nødvendigvis.
Men har sitet brug for en FAQ overhovedet? Er det "kompliceret" nok til dette? Evt. smide det under "Net Kogeren" hvor der også er om siden, kontakt og så videre.. Der kan man til tider også finde FAQ's. Der ville jeg nok kigge efter den som det første sted.
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
24. august 2009 - 22:04 #4
Så fik jeg uploadet den nye menu opsætning til netkogeren.a-mweb.dk
Det du siger med serverside, er ikke noget problem da det allerede er lavet sådan :)
Du er velkommen til at ligge et svar .

-----
Dette er bare en test.

noget
Avatar billede webweaver Praktikant
25. august 2009 - 15:47 #5
Så er det jo endnu nemmere :)
Avatar billede webweaver Praktikant
25. august 2009 - 17:51 #6
Tak for point :)