Avatar billede elmoe Juniormester
20. august 2009 - 21:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

C# graf i Visual Studio 8

Jeg skal lave en graf i C# i Visual Studio 8, men er lidt på bar bund mht. hvordan jeg laver den. Jeg har noget logget data, som skal vises. Findes der et modul, en klasse eller lignende hvor jeg på en forholdsvis simpel måde kan vise min data på eller flere grafer? Altså bare sådan en graf med x og y akse.
Avatar billede keysersoze Guru
20. august 2009 - 21:25 #1
Tag et kig på enten Crystal Reports eller Reporting Services.
Avatar billede elmoe Juniormester
20. august 2009 - 22:01 #2
Det ser ikke ud til at være noget man sådan lige "springer" ud i. Hvordan kommer jeg i gang med dem?
Avatar billede keysersoze Guru
20. august 2009 - 22:46 #3
Begge dele er faktisk, langt hen ad vejen, drag/drop - der er lidt Crystal Reports her http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms227881(VS.80).aspx og Reporting Services her http://aspalliance.com/692

Der findes masser af materiale på nettet - og ud fra disse kan du komme hurtigt i gang så du kan sidde og lege lidt indtil du får lidt mere forståelse for det.
Avatar billede fossdal Nybegynder
21. august 2009 - 03:15 #4
Hvad er visual studio 8 ?
den sidste version af visual studio med enkelt tal var nok
Visual Studio 6 og kom ud i 1998
mener du Visual Studio 2008

om du vil lave grafer så ville jeg råde dig til en gratis komponent fra microsoft

se denne blog post for at komme igang
http://weblogs.asp.net/dwahlin/archive/2008/11/25/getting-started-with-the-asp-net-3-5-chart-control.aspx
Avatar billede aaberg Nybegynder
21. august 2009 - 08:28 #5
En tredje mulighed er zedgraph.org

Dette er en gratis graf-komponent som efterhånden har en del år på bagen. Hvis du skal lave desiderede rapporter, er ReportingServices nok et bedre alternativ, men ønsker du at have charts på din windows form eller webside, er zedgraph genial. Reporting Services er jo heller ikke gratis!

Se under "Sample Graphs" på hjemmesiden, for at få nogle eksempler på hvad man kan med komponenten.
Avatar billede elmoe Juniormester
23. august 2009 - 12:45 #6
fossdal >> Ja, undskyld. Jeg mente selvfølgelig Visual Studio 2008 :-)

Mange tak for alle de gode svar. Jeg fandt fossdal's foreslag bedst. Chart komponenten fra Microsoft virker til at være en rigtig god løsning.