Avatar billede Slettet bruger
12. august 2009 - 14:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Batteriproblem til trådløs fastnettelefon

Vi har Philips  CD 140 DUO Trådløse fastnettelefoner.

De er hver forsynede med 2 stk. AAA genopladelige batterier.
Batterierne er nu blevet "trætte., og vi har derfor købt nogle nye. Problemet er bare, at telefonerne ikke virker, når vi sætter dem i (og oplader dem).

De originale batterier er Philips 600 mAh 1,2 volt.

De nye er Duracel Rechageeable 1000 mAh 1,2 volt.

Hvis man sætter eet nyt i, og lader eet af de gamle sidde i, virker telefonen?

Kan de virkelig være forskellen i mAh der gør, at det ikke virker?
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2009 - 15:07 #1
Flere Data:
Philips Multi Life, Rechargeable Accu Nikkel Metal Hydride
600 mAh AAA R03NM 1,2 volt
Standard charge 15h x 60 mA

DURACELL Rechargeable 1000 mAh
AAA /  HR03 /  DC 2400
NiMH /1,2V  /1000 mAh

Standard charge  100 mA for 16 h
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2009 - 16:46 #2
ANSATTE HOS PHILIPS:

Hvad skyldes dette problem, der åbenbart overgår al viden på Eksperten? :-)

Er i øvrigt blevet svinet til hos Københavns to førende elektronik forretninger i Frederiksborggade, Brinck og Würtz, der begge klassificerede mig som tumbe, og begge forklarede mig, at det, jeg oplevede, ikke kunne være rigtigt. Meget ubehagelig behandling. Troede ellers det var professionelle folk.....
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2009 - 11:01 #3
Nåmen det var der altså ingen der kunne give en forklaring på....
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2009 - 11:01 #4
Lukker