Avatar billede kasperlynggaard Nybegynder
09. august 2009 - 13:34 Der er 9 kommentarer

WIndows 7

Hej. Jeg har tænkt på at downloade Windows 7 mener er ikke den store ekspert så kom til at tænke på hvis jeg downloader det og bruger det sletter den så alt på computeren og når det er installeret skal jeg så selv sætte alt op.
Håber på der er en der kan forklare mig alt om hvad jeg skal gøre

På forhånd tak
Avatar billede elkoger Nybegynder
09. august 2009 - 13:36 #1
Kommer an på hvordan du gør det, hvis du har vista nu kan du vælge at opgradere til win7, men anbefaler klart at du bruger den anden metode som er at slette det hele og starte på en frisk med win7.

Og win7 har allerede langt de fleste drivere, jeg har selv win7, og har ikke selv installeret nogen drivere bagefter.
Avatar billede kasperinline Nybegynder
09. august 2009 - 13:42 #2
Ja, jeg ville vælge en "clean" installation af Win 7 - du bliver ikke skuffet.

For at flytte dine data, kan du, hvis du er i besiddelse af endnu en computer benytte dig af Microsofts Migrationsværktøj "Migwiz.exe". Dette skal køres på begge computere evt. med et netværkskabel i mellem. Her kan du på en meget let måde, flytte data, adresser, favoritter, dokumenter osv. på en let måde.
Det findes i Vistainstallationen og kan downloades til XP..

God fornøjelse.

Mvh. Kasper
Avatar billede kasperlynggaard Nybegynder
09. august 2009 - 13:48 #3
okay men jeg er helt ny og ved næsten ingen ting om computer.
okay elkoger vil gerne gøre som du sagde vil du ikke fortælle præcist hvordan jeg skal
Avatar billede kasperlynggaard Nybegynder
09. august 2009 - 13:49 #4
jeg har vista
Avatar billede coderdk Praktikant
09. august 2009 - 13:50 #5
Som der skrives, kan Vista opgraderes til Windows 7 uden at miste data ("in-place upgrade") - her er et chart der viser hvad de forskellige kan opgraderes til:

http://mossblog.allthingsd.com/20090804/deciphering-windows-7-upgrades-the-official-chart/

Jeg har personligt opgraderet en Vista Home Premium til Windows 7 Ultimate og en Vista Business til en Windows 7 Professional - uden problemer vel at mærke - Installeren fortæller hvad du skal afinstallere, inden du installerer.

Jeg har ingen problemer haft ;)
09. august 2009 - 17:53 #6
Hej

Jeg har delt harddisken op, og kører begge styresystemer.
Når pcen starter får jeg bootmenu hvor jeg vælger Vista eller Winows 7, kører fint :-)
Glæder mig til den endlige udgave af 7eren. Kører knaldgodt endnu.
Avatar billede kasperlynggaard Nybegynder
09. august 2009 - 17:59 #7
nmb22510 hvordan gør du det?
Avatar billede coderdk Praktikant
10. august 2009 - 00:22 #8
Den endelige udgave kører smukt! Det er sådan vista burde have været ;)
18. november 2009 - 19:55 #9
close