Avatar billede underscor1980 Nybegynder
09. august 2009 - 11:57 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

skal købe ny pc, hvilken.

hej alle eksperter..

skal til at bygge mig en ny pc, ikke noget vildt eller prangende. har omkring 2000 - 2500 til at brupe på cpu-motherboard-ram-cpu køler. vil gerne have en dual core men ca 4 gb ram i..

er der nogle der har lyst til at komme med et forslag til hvad jeg skal købe? evt også på PSU og grafik kort.
best regards
Avatar billede underscor1980 Nybegynder
09. august 2009 - 11:58 #1
glemte lige at sige jeg allerhelst vil forsætte med at køre windows XP.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
09. august 2009 - 12:02 #2
Hej underscor1980 - 2000 - 2500 er ikke meget, men snakker vi bærbar eller stationær, og hvad skal den bruges til, har du evt. mulighed for at samle selv, og har du xp i forvejen?

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99100&type=pcsystem - Der er en fin amd computer uden operativsystem - dog til 3000

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99106&type=pcsystem - og her et intel system til 3000
Avatar billede underscor1980 Nybegynder
09. august 2009 - 12:19 #3
det skal være stationær og har kabinet PSU grafik kort, (skal dog skiftes med tiden) skal bare bruge den til normale ting surfe brænde downloade spille lidt battle for middel earth 2 pointen er jeg selv vil bygge den. er mere til amd end intel da jeg mener man får mere fart for pengende ved at købe amd!?
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
09. august 2009 - 12:22 #4
at vælge imellem amd og intel kommer helt an på hvilke processorere du kigger på, og så kan det være lidt af en smagssag (:
Avatar billede claes57 Ekspert
09. august 2009 - 14:29 #5
du kan få en færdig på
http://www.dalgaard-it.dk/product_info.php?cPath=176_206&products_id=1163
hvis du selv har en xp at lægge på.
bemærk deres lidt specielle regler for reklamation/fortrydelse - det holder ikke i retten - du skal have 14 dages returret inkl porto refunderet - men ellers er de flinke nok.
Har selv en lidt tidligere model (apr 2009), hvor der var 320gb disk i.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. august 2009 - 16:04 #6
For at vi kan rådgive bedst muligt er vi nødt til at vide lidt om det hardware der skal genbruges.

Hvilket grafikkort har du, og er det agp eller pci x16?
Hvor kraftig er PSU?
Hvilket type kabinet har du? ATX, mini ATX el. andet?
Avatar billede underscor1980 Nybegynder
11. april 2010 - 01:18 #7
købte en ny
Avatar billede sketter Nybegynder
11. april 2010 - 09:38 #8
ved ikke hvilket motherboard jeg skal vælge da jeg skal lave min egen pc, det ville være rigtig rart hvis der var en ekspert der kunne hjælpe mig lidt med det
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. april 2010 - 12:00 #9
Nu har du jo lukket spørgsmålet ved at tage point selv, så opret det lige igen :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. april 2010 - 12:01 #10
Og der så jeg ikke lige at sketter ikke var spørger :)

underscor1980> du skal lige skrive hvad du købte, tak.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. april 2010 - 12:02 #11
sketter du skal oprette dit eget spørgsmål.
Hvis du er i tvivl om hvordan, så kig her: http://www.eksperten.dk/faq#faq-2
Avatar billede underscor1980 Nybegynder
11. april 2010 - 12:53 #12
købte den her http://www.dalgaard-it.dk/product_info.php?cPath=176_205&products_id=1148
og lavede et svar selv for at lukke den, da ingen andre havde givet et svar kun kommentar.
best regards.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. april 2010 - 13:14 #13
Tak men...
lavede et svar selv for at lukke den, da ingen andre havde givet et svar kun kommentar

Du ved jo godt der skal et svar til for at lukke, så bed om et svar - så svært er det altså ikke ... :)