Avatar billede jravn Nybegynder
03. august 2009 - 22:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af ASUS bærbar

Hej, jeg skal købe en notebook til min datter. (Hun skal primært spille Sims2, surfe og bruge Office2007.)

jeg har kigget mig lidt omkring, og er umiddelbart faldet over en ASUS: http://www.expert.dk/default.asp?state=product_detail&pageid=2193&productid=37308&categoryid=

som jeg synes er noget af det bedste (specifikationer) jeg kan finde når 5000,- er max.

Andre forslag? Eller kommentarer til den maskine? Den er selvfølgelig ikke så mobil p.g.a. størrelsen.
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2009 - 22:27 #1
Den ser fin ud... Meen spørg lige din Datter først og tag hende med på råd ;-)
Avatar billede jkjonas Nybegynder
04. august 2009 - 04:21 #2
Jeg synes ASUS'en ser ganske fin ud.
Men hvis det med mobiliteten er vigtigt, har jeg et lille kreativt forslag: Køb en udmærket stationær OG en netbook til hende. Jeg fandt to tilbud, som til sammen koster 5000 kr, på den samme side, som du henviser til i dit spørgsmål:

Acer Stationær med tastatur og mus til 2999 kr.(vær opmærksom på at der ikke medfølger skærm):
http://www.expert.dk/default.asp?state=product_detail&pageid=2193&productid=36502&categoryid={9DFABAD5-CB74-4C9A-9EC4-EF7C56E8A83D}&nodeid=

+ en Fujitsu Siemens netbook til 1999 kr.
http://www.expert.dk/default.asp?state=product_detail&pageid=2193&productid=36429&categoryid={5D21A4EA-8FFE-45B7-AF14-17B534B18DB5}&nodeid=

HVIS din datter ikke synes det er møgirriterende at have en stationær stående og hvis du alligevel har en skærm til rådighed, kunne ovenstående fungere for de samme penge. Jeg er selv glad for at have en netbook - den kan ikke spille spil og har intet CD-drev, men til gengæld er den perfekt til kontor/skoleopgaver og til at surfe/skype med webcam og kan tages med overalt. Den stationære jeg har foreslået skulle nemt kunne trække Sims 2 - selvom der findes stærkere stationære i dag, vil jeg mene, at den er helt OK til prisen.
Avatar billede jravn Nybegynder
06. august 2009 - 21:50 #3
Tak for jeres indlæg, jkjonas dit svar fortjener point, desværre er det nok ikke en realistisk løsning, da der også er en lillesøster der må vente lidt endnu, og hun kan nok ikke lige forstå at storesøsteren skal have 2 computere på én gang.

Vi synes imidlertid at ASUSen er lidt for stor for en 10 årig, og leder lidt videre.