Avatar billede vunde Nybegynder
02. august 2009 - 14:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Macbook Pro fryser ved opstart

Når jeg tænder min macbook kommer den til den hvide skærm med æblet på, hvor statushjulet kører i bunden. Jeg kan dog godt boote i windows xp over bootcamp ved at holde alt nede når jeg starter computeren op.

Derudover har prøvet at starte i fejlsikret tilstand, prøvet at resette NVram ved at holde command+alt+P+R nede under opstart. Jeg har prøvet at rense SCM ved at tage batteriet ud i 30 sekunder, holde startknappen nede i 5 sekunder, sætte batteri og strømstik i igen, og derefter starte igen. Derudover har jeg prøvet at boote fra min installationscd hvor jeg har kørt disc utility og har prøvet at reparere min macintosh HD. - Hvoraf intet har virket.

Min mistanke er dog at jeg mener jeg rodede en lille smule med permissions da jeg brugte den sidst. Hvor jeg ændrede tilladelserne for min macintosh HD. Dette bliver jeg også understøttet i når jeg i disc utility prøver at kontrollere disktilladelser for partitionen, hvor jeg får følgende fejlmeddelse "Error: The underlying task reported failure on exit".

Nogen idéer til hvad jeg kan gøre. Jeg kører Mac OS X Leopard 10.5.noget. Sig endelig til hvis der er andre indstillinger eller noget jeg skal finde ud af for at kunne hjælpe.
Avatar billede vunde Nybegynder
23. august 2009 - 18:10 #1
.. Løsning fundet på apple.com forum.
Avatar billede h_thunbo Nybegynder
14. oktober 2010 - 10:14 #2
Hvad var din løsning? Sidder med samme problem nu...
Avatar billede vunde Nybegynder
14. oktober 2010 - 10:33 #3
Jeg har ikke kunnet finde den præcise løsning igen, men for mig, skulle jeg ind og override mig selv med en sudo-command, hvorefter jeg skulle skrive nogen koder en lang række gange, indtil jeg ikke længere fik fejlmeddelelse. Jeg har dog imidlertidig fundet en guide til at starte op på at løse problemet.

http://support.apple.com/kb/TS2570

Hvis ikke det virker, må du rode lidt mere rundt inde på det forum. Så skulle det ikke være umuligt at finde noget.