Avatar billede koppelgaard Praktikant
21. juli 2009 - 19:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Namespace AxMicrosoft.Office.Interop og AxMicrosoft.Office.Interop.Owc11;

Har ikke brugt C# et stykke tid og har glemt ....

Jeg har hentet et gammel program fra skuffen, men får følgende fejl angående
using AxMicrosoft.Office.Interop;
using AxMicrosoft.Office.Interop.Owc11;

Namespacet kan ikke findes.

Hvordan er det nu man retter denne fejl?

Michael
Avatar billede bvli Praktikant
22. juli 2009 - 08:34 #1
Det ser ud som om du ikke har referencer til dine excel-COM-objekter mere.

Prøv at checke i din references folder i solution'en om ikke nogen af dem er ugyldige. Og tilføj dem evt. igen.
Avatar billede koppelgaard Praktikant
22. juli 2009 - 14:22 #2
Der mangler referencer til AxOWC11,OWC11, Excel, Microsoft.Office.Core som er en ActiveX-component
og en til OWC11.

Kan ikke finde disse på computeren.

Jeg kører Excel 2007. De må kunne downloades men hvor?
Avatar billede bvli Praktikant
22. juli 2009 - 14:37 #3
De hører garanteret til Office2003 (office 11). Tror ikke du kan downloade dem. Du kan downloade PIA (Primary interop assemblies) til den, men er ikke sikker på de kan installere hvis ikke du har office 2003.

Men kan du ikke opgradere din kode til at køre på office 12?
Avatar billede koppelgaard Praktikant
22. juli 2009 - 14:47 #4
Har downloaded noget der hedder PrimaryInteropAssembly og forsøgt at installere men det skete ikke nogen forbedring.

Og hvordan skal jeg opgraderet til office 12? jeg har trukket en ref til Microsoft Excel 12.0 object Library.
Avatar billede bvli Praktikant
22. juli 2009 - 15:12 #5
Uh - jeg prøver så vidt muligt at blande mig uden om al interop med Office når jeg kan slippe af med det :)

Jeg tror ikke jeg kan hjælpe dig her :s

Prøvede lige at google lidt på det, og nogen skriver noget om, at OWC afinstalleres i forbindelse med office 2007-installationen, og at det skulle kunne installeres igen.

På den anden side - hvis det er til charts du skal bruge det, er der så ikke et af de utallige managed biblioteker der kan hjælpe dig, så du ikke behøver at bruge Office?

Anyway - jeg må nok give op her :)
Avatar billede koppelgaard Praktikant
22. juli 2009 - 15:14 #6
Okay tak :-)
Avatar billede koppelgaard Praktikant
06. august 2009 - 19:09 #7
'