Avatar billede Senmann Nybegynder
17. juli 2009 - 16:10 Der er 8 kommentarer

Vista vil ikke indlæses

Hej

Efter, at have siddet og arbejdet med min pc vil jeg skifte bruger som jeg har gjort så mange gange før. Efter at have trykket på den profil jeg ville logge ind med skriver den velkommen som den plejer men derefter kommer der sort skærm.

Det eneste jeg har på skærmen er min mus som jeg kan bevæge rundt på den sorte baggrund. Efter at have stået et stykke tid kommer pause logoet frem på skærmen, trykker jeg da på en tast eller musen er der bare sort skærm igen.

Jeg har prøvet at lade den sorte skærm stå men selv efter flere timer sker der intet.

Jeg har prøvet at starte flere gange men hver gang med samme nedslående resultat. Jeg kan starte maskinen i fejlsikret til stand.

Håber at der en venlig sjæl der kan hjælpe mig da jeg har en del vigtige filer på pc'en.

mvh.
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2009 - 16:36 #1
Prøv at køre en "chkdsk /r /f" fra fejlsikret tilstand www.helgec.dk/chkdsk.html
Avatar billede Senmann Nybegynder
17. juli 2009 - 17:13 #2
Når jeg skriver chkdsk /r /f får jeg flg. meddelse:

"C:\Users/test>chkdsk /r /f
Filsystemtypen er NTFS.
Det aktuelle drev kan ikke låses.

Chdsk kan ikke køres, fordi diskenheden er i brug af en anden proces. Skal denne diskenhed kontrolleres næste gang, systemet startes? (J/N)"

suk :(
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2009 - 17:43 #3
Der er jo ingen rimelig grund til at sukke, hvis du læser guiden står der bl.a.
"Hvis du stadig har mulighed for at starte computeren kan du vælge at bestille en CHKDSK ved næste genstart, det gøres således

Start -> Kør -> skriv, cmd -> Enter -> i konsollen skriver du -> chkdsk /r /f  -> Enter -> bekræft    -> Enter -> genstart

Når computeren genstarter må du ikke afbryde CHKDSK, er der problemer på disken kan operationen godt tage ganske lang tid. Da du valgte parametrene /r og /f gør CHKDSK nu følgende "
Det betyder på godt dansk at du skal klikke "J" til at køre chkdsk ved næste genstart og derefter genstarter du blot
Avatar billede Senmann Nybegynder
17. juli 2009 - 18:39 #4
Jeg sukkede bare fordi jeg er ude på dybt vand og ikke lige kan overskue situationen, er jo bange for mine filer.

Men men jeg trykkede "J" --> Enter, lukkede det og genstarter hvorefter den gik igang.

Er nu på 36%, ja det tager lang men bare det virker :)
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2009 - 19:05 #5
"men bare det virker :) " Jamen ellers så tager vi den bare derfra
Avatar billede Senmann Nybegynder
17. juli 2009 - 19:55 #6
Nu er den færdig men desværre løste det ikke problemet :(
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2009 - 20:13 #7
Så må du nok overveje at ty til en ny-installation, du kan antagelig hente dine data ud med en Live-cd f.eks. www.helgec.dk/knoppix.html inden du begynder og reinstallerer
Avatar billede Senmann Nybegynder
17. juli 2009 - 21:00 #8
Jeg måtte formatere maskinen men jeg kunne heldigvis hente filerne ud mens den var i fejsikret tilstand.