Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2009 - 12:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

access 2007 ændrer base fra 72 MB til 2 MB ved åbning

Jeg har en database på en server som jeg har flyttet til min pc for at redigere.
I det jeg åbner den så komprimerer den til 2 MB.
det må den helst ikke...

kan man slå det fra i 2007.. databasen er formodentlig lavet i en anden access version...
Avatar billede fdata Forsker
19. juli 2009 - 17:31 #1
Bare nysgerrig: "det må den helst ikke" - hvorfor ikke?

En komprimering "presser jo bare luft" ud af basen. Alle data bevares jo ved komprimeringen.
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2009 - 11:13 #2
ganske simpelt...den virker ikke i komprimeret tilstand, men fint i ikke komprimeret.

Så kan det godt være der er et andet problem...
Men det nemmeste er jo at lade den være ukomprimeret istedet for at fejlsøge.

Så derfor..
Avatar billede fdata Forsker
20. juli 2009 - 12:24 #3
Kunne det tænkes, at basen stammer fra en (ældre) version, som A2007 simplethen ikke kan konvertere?

Bliver du præsenteret for en "Konverter database..." dialog?
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2009 - 12:54 #4
Må jeg tage det op når jeg er tilbage på arb. i uge 33?
Avatar billede fdata Forsker
26. juli 2009 - 22:58 #5
Jamen, selvfølgelig. Du bestemmer selv farten  ;o)
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2009 - 21:19 #6
Hmm.. databasen må have haft en dårlig dag. Det virker nu :-)
Send svar for jeres tid...
Avatar billede fdata Forsker
12. august 2009 - 22:50 #7
Point gives for brugbart svar. Her gik det jo bare i sig selv igen.
Nap du pointene selv ;o)
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2009 - 08:56 #8
tak