Avatar billede jot123456789 Nybegynder
17. juli 2009 - 09:50 Der er 3 kommentarer

Tilslutning af trådløs router

Kan man tilslutte en trådløs router på en router der er tilsluttet ?
Hvor kanman købe sådan en trådløs router ?
Avatar billede hmanback Nybegynder
17. juli 2009 - 09:58 #1
I stedet for at sætte en router til en eksisterende router kan du købe det der hedder en "access point" som tilsluttes en eksistrende router.

Eller du kunne købe en wireless router og udskifte denne med din eksisterende router.

Se www.edbpriser.dk
Avatar billede mrgumble Nybegynder
17. juli 2009 - 11:15 #2
Og husk at sætte noget kodeord på dit trådløse netværk, så snart du har fået sat det på, læs bl.a. her om sikkerhed ved trådløse netværk: https://www.cert.dk/vejled/wireless.shtml

For at få hjælp med at sætte kodeordet på, skal du endeligt skrive igen senere, når du har købt udstyret og har kigget i manualen. :)
Avatar billede frido Nybegynder
21. juli 2009 - 13:15 #3
Ja - du kan godt sætte en ny router til den nuværende. Det er intet problem.

Man kan også naturligvis bare købe en router, som man så konfigurerer til at være et Access Point. Så skal man ikke bøvle med NATting, IP-adresser etc., da den første router jo ordner alt det der. Men i dag er trådløse routere jo så billige, at jeg ville købe en fremfor et Access Point (Routere kan både være routere og AP'ere men et AP kan ikke være en router)

Husk at på den nuværende skal kablet være sat ind i en af de 4 porte bagpå (IKKE den der hedder WAN) - og i den nye router skal stikket ind i WAN-stikket.

/Frido