Avatar billede borrisholt Novice
15. juli 2009 - 20:53 Der er 4 kommentarer

Opgrader library

Hej

Jeg er ret ny i c# verden, men ikke i programmering, jeg har kodet Delphi i 10 år.

Jeg har kaster mig ud i det (c#)  : Jeg skal kode et stører projekt færdigt. Men nu har jeg allerede det første problem som er miljø (Vs2008) relateret.

Projekter benytter sig af DevExpress 7.2, jeg ønsker at opgradere til 9.1 Men hvordan gør jeg det ? Ud over det trivielle med at hente nyeste version og installere den etc ....

Jeg har fjernet referencerne til de gamle dll filer, skal jeg så selv manuelt oprette reference til de nye ?

Jeg kan godt se komponenterne på design time, men jeg kan ikke compilere :

Error    1    The type or namespace name 'DevExpress' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)

uses er på plads :
  using DevExpress.XtraEditors;

Jens Brrrisholt
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juli 2009 - 21:06 #1
Tilfoej ref til den/de nye assemblie.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juli 2009 - 21:07 #2
using importerer ikke noget.

using Foo;

goer kun at man kan bruge Bar som forkortelse for Foo.Bar i source koden.

Den saetter ikke ref til Foo.dll eller lignende.
Avatar billede sirius Nybegynder
16. juli 2009 - 08:39 #3
Som arne_v siger er det bare at fjerne refernece til den gamle dll og tilføje til den nye.

Mener også at DevExpress sender et værktøj med ud til at opgradere ens Visual Studio projecter, som så også gerne skulle kunne rette ting som ikke længere er understøttet.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. august 2009 - 17:18 #4
Kommet videre?