Avatar billede kelleolsen Nybegynder
13. juli 2009 - 15:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

"Hjemme Hosting"

Hej.

Hvis man har en server derhjemme og kører 24/7, og man godt kunne tænke sig at hoste en hjemmeside, hvad gør man så?

Er der en guide til hvordan man hoster sit eget "webhotel og domæne" hjemme fra en gammel server?

Skal det være et bestemt OS?

Der må være nogle guider.
Kunne bare ikke finde noget på google..
Avatar billede hmanback Nybegynder
13. juli 2009 - 15:55 #1
http://www.youtube.com/watch?v=-rKDhZJignU

Viser WAMP installation til "hjemme hosting".
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
13. juli 2009 - 15:58 #2
jeg bruger:
Windows XP sp3
Apache 2.x
MySQL 5.x
Php 5.x

Den kører 24/7 og tog ikke ret lang tid at sætte op.

Det nemmeste er dog at tage en Ubuntu server installation (skal være SERVER) og så vælge LAMP under installation - så får du en færdig pakke med:
Linux
Apache
Mysql
Php

deraf navnet LAMP. Så skal du ikke rigtig gøre så meget mere end måske at sætte et kontrolpanels værktøj op (google er din ven) og så lege lidt :-)
Avatar billede kelleolsen Nybegynder
13. juli 2009 - 17:02 #3
Okai :) Nu spørger jeg dumt, fordi jeg ikke er god til engelsk:

Kan man vælge Ubuntu SERVER på dansk?

Og hvordan installerer man det?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
13. juli 2009 - 20:26 #4
ja man kan :-)

Man downloader et iso, brænder det - starter fra cd'en og følger vejledningen på skærmen...

Men som ovenfor nævnt kan du også bruge WAMP, det er oftere bare til lokal test og ikke til lokalt webhotel :-)
Avatar billede kelleolsen Nybegynder
14. juli 2009 - 00:13 #5
iso? Når jeg downloader det her: http://www.ubuntu.com/getubuntu/download-server

Er det så bare af at brænde de filer ned på en cd, og starte op på den ligesom når man installerer windows?
Avatar billede kelleolsen Nybegynder
14. juli 2009 - 00:16 #6
Avatar billede kelleolsen Nybegynder
14. juli 2009 - 00:41 #7
Eller de er ens :) Men er det bare den ene iso fil der skal brændes ned, eller skal jeg udpakke den, og brænde alle de andre filer/mapper ned? :)

har lige lidt mere :b
Hvad er forskellen på disse? Begge Ubuntu Server på cd.

http://www.ubuntu.com/getubuntu

Buy on CD or DVD <b>vs.</b> Request a free CD
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
14. juli 2009 - 10:06 #8
Du skal bruge et program der kan brænde iso filer.
Avatar billede kelleolsen Nybegynder
14. juli 2009 - 22:16 #9
Nå okai :)
Avatar billede kelleolsen Nybegynder
09. september 2009 - 13:35 #10
Svar
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
09. september 2009 - 14:28 #11
så du får en masse hjælp og tager så pointene selv??

Det er sgu altid rart at kunne hjælpe