Avatar billede t1984 Nybegynder
09. juli 2009 - 12:44 Der er 5 kommentarer

web formular med output i excel

Hej Eksperter

Jeg er rimelig meget newbie inden for webprogrammering, så håber I kan hjælpe mig med følgende problem.

Jeg forsøger at lave en web formular, hvor nogle brugere kan indtaste noget data f.eks. på en hjemmeside, som jeg så gerne vil have tilsendt som en mail i excel format en gang i måneden.

Håber I kan hjælpe.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juli 2009 - 18:13 #1
Send det som CSV - Excel kan laese CSV og paa mange PC aabnes Excel automatisk for CSV filer.
Avatar billede t1984 Nybegynder
09. juli 2009 - 20:49 #2
Hej Arne, tak for svaret.

Som sagt er jeg rimelig meget newbie, så hvordan gør jeg det rent praktisk? Altså kan jeg sætte den til at sende én gang i måneden f.eks. og arkivere det sendte, så den ikke sender det igen måneden efter.. Skal jeg ha' gang i noget database sjov også?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. juli 2009 - 01:28 #3
Den web form som brugerne anvende skal vel gemme i en database.

Udtræksscriptet henter så fra den database, skriver CSV og sender den per email.

Hvis tabelstrukturen indeholder tid kan den godt vælge kun nye rækker.
Avatar billede t1984 Nybegynder
10. juli 2009 - 01:35 #4
Skal jeg så have gang i noget mysql, eller kan det gøres nemmere?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. juli 2009 - 01:48 #5
Hvis du laver det i PHP var MySQL oplagt.

Jeg ved ikke rigtigt hvad der vile være nemmere end MySQL.