Avatar billede CRavnkilde Nybegynder
06. juli 2009 - 12:39 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Select case problem

Jeg har en database med feltet "Attending" og på en side skal jeg vise indholdet. Der er 3 mulige indhold i feltet, som jeg vil vise med flg. Select Case script:

Select Case Attending
Case "AttendingBOTH"
    strAttending = "Deltager begge"
Case "AttendingHR"
    strAttending = "Deltager HR"
Case Else
    strAttending = "Deltager ikke"
End Select

Problemet er, at scriptet konstant viser "Deltager ikke" selv om jeg har valger en datarække hvor indholdet i feltet er "AttendingBOTH" eller "AttendingHR"

Hvad har jeg gjort forkert?

Min SQL-kode:
strSQL= "SELECT Participants.ParticipantID AS Participants_ParticipantID, Participants.Attending, Participants.Firstname, Participants.Lastname, Participants.Title, Participants.Department, Participants.Country, Participants.Telephone, Participants.Mobilephone, Participants.Email, Participants.Nationality, Participants.Call_me, Participants.Reports_to, Participants.Job, Participants.Projects, Participants.LeisureInterests, Participants.Registrationdate, ArrivalDetails.ArrivalDate, ArrivalDetails.ArrivalHour, ArrivalDetails.ArrivalMinute, ArrivalDetails.ArrivalBy, ArrivalDetails.ArrivalFlightNo, ArrivalDetails.TransferToHotel, DepartureDetails.DepartureDate, DepartureDetails.DepartureHour, DepartureDetails.DepartureMinute, DepartureDetails.DepartureBy, DepartureDetails.DepartureFlightNo, DepartureDetails.TransferToAirport, RoomReservation.RoomRequired, RoomReservation.Checkin, RoomReservation.Checkout, RoomReservation.RoomPreference, RoomReservation.DiateryRemarks, RoomReservation.DiateryPreferences FROM ((Participants INNER JOIN DepartureDetails ON Participants.ParticipantID = DepartureDetails.ParticipantID) INNER JOIN RoomReservation ON Participants.ParticipantID = RoomReservation.ParticipantID) INNER JOIN ArrivalDetails ON Participants.ParticipantID = ArrivalDetails.ParticipantID WHERE Participants.ParticipantID=710"
Avatar billede softspot Forsker
06. juli 2009 - 12:44 #1
Hvad ligger der i variablen Attending?

Hvis ellers du har fået lagt værdien fra resultatet af udtrækket over i den variabel der hedder Attending, kan du sikre dig mod problemer der hidrører i forskellen på store og små bogstaver i strengsammenligninger ved at benytte lower- eller uppercase-sammenligninger. Eksempelvis:

Select Case lcase(Attending)
Case "attendingboth"
    strAttending = "Deltager begge"
Case "attendinghr"
    strAttending = "Deltager HR"
Case Else
    strAttending = "Deltager ikke"
End Select
Avatar billede tofferman Nybegynder
06. juli 2009 - 12:46 #2
Jeg går ud fra, at Attending er en variabel som du har gemt feltværdien i, og at det ikke er feltnavnet i sig selv.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. juli 2009 - 12:50 #3
Participants.Attending
dvs
Select Case Participants.Attending
Case "AttendingBOTH"
    strAttending = "Deltager begge"
Case "AttendingHR"
    strAttending = "Deltager HR"
Case Else
    strAttending = "Deltager ikke"
End Select

evt
Select Case rs("Participants.Attending")
Avatar billede CRavnkilde Nybegynder
06. juli 2009 - 12:50 #4
Hvis jeg vælger en <%= rs("Attending") %> på siden får jeg for den deltager, jeg har valgt, værdien AttendingBOTH, men select casen skriver stadigvæk "Deltager ikke"
Avatar billede CRavnkilde Nybegynder
06. juli 2009 - 12:54 #5
Ups, der kom lige nogle svar. Men denne virker:

Select Case rs("Attending")
Case "AttendingBOTH"
    strAttending = "Deltager begge"
Case "AttendingHR"
    strAttending = "Deltager HR"
Case Else
    strAttending = "Deltager ikke"
End Select

TAKKER FOR HURTIG RESPONS. Læg et svar og få nogle pts
Avatar billede softspot Forsker
06. juli 2009 - 12:57 #6
:-)
Avatar billede CRavnkilde Nybegynder
06. juli 2009 - 13:37 #7
vi skal også have claes57 med...
Avatar billede claes57 Ekspert
06. juli 2009 - 14:04 #8
ok - fortsat god kamp med koden...
Avatar billede softspot Forsker
06. juli 2009 - 14:48 #9
Tak for point :)