Avatar billede Skynet Mester
03. juli 2009 - 21:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

int er ikke præcis nok

Hej

Jeg har lavet nogle beregninger i C# og bruger int. men den runder ned. i stedet for 500 og 250 og 250, giver den mig 500 og 249 og 249

Kan jeg bruge en anden datatype end int som regner rigtigt?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. juli 2009 - 21:34 #1
Må vi se et eksempel på en beregning som giver et "forkert" resultat?

Så kan vi nok anbefale en løsning.
Avatar billede bitmatic Nybegynder
03. juli 2009 - 22:05 #2
Du kunne prøve at bruge System.Decimal i stedet for int...
Avatar billede Skynet Mester
04. juli 2009 - 09:19 #3
Jeg ønsker ikke at bruge Decimal, da det er meget store tal som skal begregnes og jeg derfor tror at det forringer brugervenligheden med et eller to decimaler.

Det er p.t. kun en prototype, så jeg vender tilbage med kodeeksempler når jeg skal igen med den rigtige version.

Vh Silsa
Avatar billede windcape Praktikant
04. juli 2009 - 17:31 #4
Integer runder selfølgelig af.

Du bør benytte mere præcise datatyper, som f.eks. float, og så håndterer afrunding selv.

Hvis du arbejder med store tal / penge, bør du benytte Decimal som foreslået. Alt andet er dumt.

Brugervenlighed handler om præsentation, og derfor er custom afrundning jo den bedste løsning.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juli 2009 - 02:06 #5
Jeg tror ikke at vi kan komme videre uden at se noget kode.

Vi har ingen anelse om hvad det er du vil og hvad problemet er.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. august 2009 - 18:13 #6
silasla ?
Avatar billede Skynet Mester
24. august 2009 - 19:18 #7
Hey

Jeg er kommet et godt stykke videre med projektet, og kan desværre ikke huske hvordan jeg fik problemet med at den runder ned.. Vender tilbage hvis det opstår igen

Vh Silas
Avatar billede Skynet Mester
22. december 2010 - 17:29 #8
jeg skal først lave det færdigt i sommerferien. Så lukker tråden ned nu, og vender måske tilbage igen