Avatar billede borrisholt Novice
29. juni 2009 - 19:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Køb af brugt firewall

Hej Eksperter

Jeg vil gerne have en hardware firewall på mit hjemme netværk. Jeg kan sagtens "nøjes" med en brugt, så derfor har jeg kigget i den blå avis :

http://www.dba.dk/asp/soegning/soegning.asp?annoncetype=2&rubrikId=25235&Fritekst=firewall&Medbillede=0&AntalDage=0&Querytype=0&PrisTil=9999999&PrisFra=0&KortSogRad=0&KortSogY=0&KortSogX=0&radX=0&radY=0&KortSogNavn=0&RegionId=0&Forhandler=0&OldNiveau=&AgentNavn=&SoegningId=0&BilledVisning=0&TotalAntalTopAnnoncer=0&AnnoncetypeRange=7&AnnoncetypeRangeSelect=72&KunKoebNuPris=0

Problemet er bare jeg er lidt i vildrede. JEg vil gerne have en god firewall omvendt vil jeg heller ikke betale en hel masse for den. Hvis nu I prøver at kigge på hvad der er til salg i den blå avis lige nu hvad er så godt og hvad er noget skidt og hvorfor ?

Jens Borrisholt
Avatar billede arne_v Ekspert
29. juni 2009 - 20:00 #1
Hvilke features har du brug for ?

Eller sagt paa en anden maade: hvad har du brug for som en 200 kroner billig plastic sag med NAT og PAT ikke giver ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. juni 2009 - 22:12 #2
Meget enig med Arne. Lad os høre om behovet, så kan vi råde dig mht valg. Husk sikkerhed kommer ikke i en æske, selv den dyreste firewall kan være et dårligt og usikkert valg, hvis den f.eks. konfigureres forkert
Avatar billede borrisholt Novice
30. juni 2009 - 07:20 #3
Jeg har brug for at lukke for trafik udefra og ind på bestemte tidspunkter af døgnet, i den forbindelse er der vigtigt at den kan holde styr på klokken.

Jeg har brug for at spære tilgang til bestemte ip adresser.

Det er forløbigt to ting, det kan jo være der kommer mere med en rigtig firewall.

Der sidder allerede en firewall i min ADLS router, men den er ustabil. Den kan ikke holde klokken bare tilnærmelsesvis præcis, dne taber ca. 25 minutter i døgnet ved lav trafik mændge og adskellige timer ved højt trafik forbrug.

Jens Borrisholt
Avatar billede justrace Novice
30. juni 2009 - 17:19 #4
Det med tidsbestemt lukning kender jeg ikke nogen der kan. Måske en Netgear FVS124G kan noget af det, men er ikke helt sikker.
Avatar billede justrace Novice
27. juli 2009 - 00:22 #5
??
Avatar billede aners Nybegynder
29. september 2010 - 11:11 #6
Find en gammel Juniper 5GT på Ebay, de koster nærmest ingenting og understøtter schedules som du omtaler.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. januar 2012 - 21:08 #7
Eller brug en Cisco WRT320N wireless router. Du får trådløs adgang sammen med alle de features, du efterspørger: Schedules, blokere indhold (endda forskellige regler for individuelle PC'ere) og NTP til at holde tiden - og så er den billig.